کلینیک کاردرمانی آریان

اختلالات رفتاری

  • صفحه اصلی
  • اثربخشی کاردرمانی در کاهش اختلالات رفتاری
اثربخشی کاردرمانی در کاهش اختلالات رفتاری

اثربخشی کاردرمانی در کاهش اختلالات رفتاری

کاهش اختلالات رفتاری در اثر کاردرمانی :

یک مطالعه تحقیقاتی فرانسوی در زندگی واقعی نشان داد که بیمارانی که از جلسات کاردرمانی  بهره‌مند می‌شوند، فواید بالینی مربوط به مداخله کاردرمانی را گزارش می‌دهند ، بر طبق یک مطالعه تحقیقاتی که در ژورنال بیماری Alzheimer's در ماه جاری منتشر شده‌است . این تحقیق مداخله بیش از ۳ ماه کاردرمانی را برای کاهش مشکلات رفتاری پیشنهاد داد .فرانسه در سالهای اخیر تلاش گسترده‌ای را برای بهبود اختلالات رفتاری کرده است. برخی از مداخلات تخصصی مانند یکپارچه سازی و کاردرمانی در سراسر کشور در خانه با تجویز داروهای پزشکی انجام شده است.

این تحقیق در یک شبکه متشکل از ۱۶ تیم متخصص آلزایمر در Aquitaine ، جنوب غربی فرانسه انجام شد و از سوی سازمان بهداشت فرانسه حمایت شد.این  مطالعه  ۴۲۱ بیمار با اختلال رفتاری جنون را که توسط کلینیک‌های تخصصی به کاردرمانی ارجاع داده شده‌بودند و ۶ ماه  تحت مراقبت بودند ،شامل میشد. تحقیقات درباره فواید کاردرمانی در کاهش اختلالات رفتاری مورد مطالعه قرار گرفتند .

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که میزان مراقبت غیر رسمی ارائه‌شده توسط مراقبین و کیفیت زندگی بیماران به میزان قابل‌توجهی در دوره زمانی ۳ ماهه کاهش یافت و پس از آن ثابت ماند . عملکردهای شناختی در طول دوره مطالعاتی ۶ ماهه پایدار ماند اما پس از آن به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت. این یافته‌ها پیشنهاد می‌کنند که کاردرمانی باید مراحل اولیه زوال عقل را هدف قرار دهد تا مزایای بالقوه بالینی آن را بهینه کند .

 

این مطالعات تاثیر مثبت کاردرمانی  را در بهبود بیماران و رفاه مراقبان آن‌ها نشان می‌دهد . یافته‌ها همچنین زمینه جدیدی از تحقیقاتش کاردرمان را درروی را باز می‌کند . در واقع ، کاردرمانی به عنوان یک مداخله خانگی کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده‌است ، اما منافع بلند مدت و عواقب شکست ناشناخته هستند " مطالعات آینده باید در مورد اثرات بالینی بلندمدت آن به خصوص درجهت کیفیت خدمات جهانی و رضایت بیماران ، مورد بررسی قرار گیرد .

 

لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.