کلینیک کاردرمانی آریان

گفتاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • تاثیر روش جدید گفتار درمانی درگفتار کودکان اوتیستیک
تاثیر روش جدید گفتار درمانی درگفتار کودکان اوتیستیک

تاثیر روش جدید گفتار درمانی درگفتار کودکان اوتیستیک

 

شکل جدیدی از گفتاردرمانی ارایه شده‌است که محققان معتقدند می‌توانند در افزایش توانایی‌های صوتی کودکان مبتلا به اوتیسم متوسط بسیار موثر باشند . یک تکنیک آموزش شنوایی - حرکتی توسط محققانی در دانشگاه هاروارد طراحی شده‌ است. این روش به کودکان برای خواندن کلمات با هجاهای مناسب کمک می‌کند .بعد از پنج هفته ، نشان داده شد که این روش درمان ، تعداد کلمات را در کودکان اوتیستیک  افزایش داده‌است . نتایج این مطالعه در تحقیقات اوتیسم به چاپ رسید .

گفتاردرمانگران از این تکنیک برای بیماران با سن بین ۳ تا ۱۰ سال به مدت پنج روز در هفته استفاده کردند . در آغاز همه بچه‌ها در اتاق مطالعه کمتر از میزان کلمات استاندارد حرف می‌زدند و نمی‌توانستند حرف بزنند . روان شناسان دو کلمه را میگویند تا کودک آن را تکرار کند . به طور همزمان ، کاردرمانگر با صدای بلند طبل می‌زند و کودک را به این کار تشویق می‌کند .

 

 

افزایش توانایی‌های صوتی کودکان مبتلا به اوتیسم

 

در پایان این مطالعه ، کودکان بطور متوسط بیشتر کلمات را به درستی تلفظ کردند ، در حالیکه  گروه کنترل با استفاده از گفتاردرمانی استاندارد تنها شاهد یک درصد بهبود بود .یافته‌های کلیدی این پژوهش این بود که فنآوری اطلاعات با توجه به سن ، جنس و هوش غیر کلامی کودک تفاوت معناداری ندارد .

بنا به گفته جامعه اوتیسم ، بیش از ۴۰۰ نفر در بریتانیا در این طیف قرار دارند . با این حال  ماهیت نشانه‌ها و تاثیر آن‌ها بر توانایی‌های گفتاری و زبانی بسیار متفاوت است .

 

لینک منبع

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.