کلینیک کاردرمانی آریان

درمان شناختی - رفتاری

درمان شناختی رفتاری برای کودکان

درمان شناختی رفتاری برای کودکان

 

براساس مطالعه اخیر دانشگاه پزشکی اکستر در زمینه سلامت روان ، کودکان و افراد جوان با شرایط فیزیکی طولانی‌مدت می‌توانند از درمان شناختی رفتاری ( cbt ) بهره‌مند شوند. بررسی سیستماتیک با روش‌های قوی برای ایجاد و درک بهترین علوم در این زمینه استفاده کرد .

در میان طیف وسیعی از یافته‌ها ، تیم شواهدی از مزایای درمان شناختی - رفتاری در بیماری التهابی روده ، درد مزمن و صرع را تشخیص داد . این تحقیق توسط موسسه ملی تحقیقات بهداشتی و با همکاری انجمن رهبری در تحقیقات سلامت کاربردی و مراقبت از شبه‌جزیره غرب انجام شد .

در بررسی اخیر در انگلستان ، 53 % دانش آموزان دوره دبیرستان گزارش دادند که یک بیماری یا ناتوانی طولانی‌مدت داشته‌اند . کودکان و جوانانی که شرایط دراز مدت دارند ، چهار برابر بیشتر از افرادی هستند که از نظر فیزیکی سالم هستند .

دکتر لیز شاو ، نویسنده این تحقیق گفت : " برای اینکه بدانیم ، آیا کاردرمانی برای این کودکان کار می‌کند یا خیر ، ما مطالعاتی انجام داده‌ایم که تجربیات افراد را بررسی و درمان می‌کند . این مطالعات بر فواید ایجاد روابط خوب و ارائه درمان در آنچه احساس " فضای امن " دارند تاکید میکند . "

فیونا هارت ، محقق مرکز تحقیقات پزشکی و گروه مداخله عمومی در دانشگاه لندن ، گفت : " کودکان و جوانان با چالش‌های زیادی مواجه هستند . بسیاری از این جوانان به دلیل بیماری جسمی خود از مشکلات روانی رنج می‌برند . "

این تیم همچنین از برنامه‌های فرزند پروری برای کاهش مشکلات رفتاری کودکان مبتلا به آسیب مغزی اکتسابی و یا فلج مغزی بهره‌مند شد . مطالعات بیشتر نشان داد که کودکان و جوانان پس از درمان‌ ، بیشتر از قبل به سلامت روان خود توجه میکنند . تعامل دوستانه و ایجاد یک رابطه حمایتی در افرادی که شرایط خود را مدیریت می‌کنند نیز دیده می‌شود که با ارائه حس امید به آینده و یادگیری مهارت‌های مدیریت سلامت جسمی و روانی ، به برخی جوانان کمک می‌کند .

دکتر مایکل پورتر ، از دانشگاه علوم پزشکی اکستر ، گفت : " سلامت روانی کودکان و جوانان مهم است و ارائه این درمان بهترین پاسخ را به همراه داشته است .. "

پروفسور استوارت لوگان بیان کرد : کمک به مدیریت خانواده و کمک به مشکلات عاطفی کودکان دو چیزی است که برای مدیریت و درمان مورد نیاز است و اغلب باعث میشود که درمان شناختی - رفتاری موثر واقع شود . نکته جالب در مورد این پروژه این است که محققان یک برنامه ریزی دقیق برای انجام کار بعدی فراهم می‌کنند.

"ما باید عاقلانه با والدین و کودکان کار کنیم تا درمان را به دقت طراحی کنیم و آن‌ها را به روشی آزمایش کنیم که به ما کمک می‌کند بفهمیم آیا واقعا درمان شناختی - رفتاری کار می‌کنند یا خیر. "

 

لینک منبع

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.