کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • جادوی گل - چگونه با کودکانمان از تمام آب و هواها لذت ببریم
جادوی گل - چگونه با کودکانمان از تمام آب و هواها لذت ببریم

جادوی گل - چگونه با کودکانمان از تمام آب و هواها لذت ببریم

حقیقت را بگویید: آیا شما همه نوع آب و هوایی را دوست دارید؟ یا آیا روزهای بارانی / مه آلود یا سرد باعث می شوند در خانه بمانید و کودکتان را برای بازی بیرون نبرید؟
چند هفته پیش ، من به سایت هواشناسی رفتم تا وضعیت هوا را چک کنم و دیدم که نوشته: 100٪ احتمال بارندگی.
اعتراف می کنم که با دیدن اب و هوا تمام اشتیاقم را برای رفتن به جنگل از دست دادم. من با اکراه بارانی خودم را پوشیدم – چکمه ها و شلوار بارانی ام را به پا کردم ، دستکش ضد آبم را پوشیدم و کوله پشتی ام را بستم و در حالی که باران می آمد عازم جنگل شدم.
از طرف دیگر انگار بچه های گروه چندان توجهی به اب و هوای "بد" نداشتند. آنها چکمه های بارانی رنگارنگ و بارانی های جذاب خود را پوشیده بودند و ، مثل همیشه هیجان زده و کنجکاو به نظر می رسیدند. وقتی وارد جنگل شدیم ، پرنده بزرگ و برازنده ای را دیدیم که من قبلاً هرگز مانند ان را ندیده بودم ، و بچه ها از روی گودال های پر از اب می پریدند. با اینکه هنوز باران می امد اما همه ما شاد بودیم.

در طول مسیر یکی از بچه ها به یک درخت بزرگ و قدیمی که دارای شاخه های ضخیمی بود ، اشاره کرد. و ما از ان بالا رفتیم. باران هنوز می بارید.. بچه ها حین بالا رفتن از کنار  تپه های گل آلود و گشت و گذار در میان درختان سعی می کردند حساب شده قدم بردارند. یکی از بچه های گروه که وقتی وارد گروه ما شده بود به درختان دست نمی زد ، هنگام بالا رفتن از تپه ، دستان خود را روی زمین قرار داد تا موقعیت خودش را تثبیت کند و سپس گل را از روی شلوار ش پاک کرد. بچه ها هنگام حرکت در میان درختان با هم صحبت می کردند  و اصلا به باران و شاخه های مرطوب توجهی نداشتند.

این سحر و جادوی گل است . بنابراین در چنین روزهایی می توان با کودکان از خانه بیرون رفت ، تا انها انگیزه لازم برای کشف ، تلاش ، یادگیری ، بازی و رشد را داشته باشند.

بچه ها ان روز بیشتر از همه روزها به گشت و گذار و شادی پرداختند.  من چندین فعالیت را برنامه ریزی کرده بودم و فکر می کردم  که بچه ها ممکن است به دلیل بارش باران از انجام انها سرباز بزنند. در پایان ، ما فقط   یکی از فعالیت های برنامه ریزی شده   را انجام دادیم و بیشتر از محیط لذت بردیم.. باران و گل باعث شده بود که بچه ها مدام به فکر بازی باشند.

کودکان ممکن است به سادگی تفسیر منفی ما از شرایط اب و هوایی را بپذیرند. ما می توانیم شادی فرزندانمان د ر روزهای بارانی را به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم.. ما به عنوان بزرگسال ، می توانیم   نحوه ارتباط کودکانمان با شرایط اب و هوایی مختلف را تغییر دهیم. اگر باران را برای انها به عنوان یک چیز جادویی و اسرارآمیز توصیف کنیم ، فرزندان ما در روزهای بارانی انگیزه و هیجان بیشتری خواهند داشت
 

باران به ما یادآوری می کند که نباید خودمان را به تصورات پوچ محدود کنیم ، و باید بتوانیم از هر اب و هوایی لذت ببریم.

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.