کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • استراتژی هایی بهبود مهارت های مطالعه برای کودکان
استراتژی هایی بهبود مهارت های مطالعه برای کودکان

استراتژی هایی بهبود مهارت های مطالعه برای کودکان

مهارت های مطالعه خود را برای یادگیری مادام العمر بهبود ببخشید

مطالعه به کودکان (و بزرگسالان) می آموزد که چگونه مفاهیم را بطور کارآمدی درک کنند و چگونه از مهارت های خود در کلاس و خانه استفاده نمایند. بنابراین ، مهارت های مطالعه فقط برای شروع آزمون های این ترم مهم نیستند ، بلکه در تمام طول زندگی ما اهمیت دارند.

رشته کاردرمانی برای مطالعه و عادات عملکردی مربوط به آن برنامه های خوبی دارد.به نظر می رسد نوع مطالعه –مدت مطالعه-نحوه قرارگیری بدن در حین مطالعه-تنظیم نور صفحه  برای مطالعه-شیوه استفاده از استراتژی های منسوب برای مطالعه می تواند توسط  یک متخصص کاردرمانی تجویز شود

بهترین راه برای ایجاد مهارت های مطالعه مؤثر استفاده از استراتژی های موثر و تمرین است. بنابراین ، بیایید در مورد برخی از بهترین استراتژی های ایجاد مهارت های مطالعه صحبت کنیم:

فضای مطالعه ایده آل خود را پیدا کنید

بهتر است در این مورد که چه نوع محیطی برای مطالعه شما مفید است تصمیم بگیرید. برخی دانش آموزان ترجیح می دهند در کنار افراد دیگر باشند و یا در محیط های پر سر و صدا درس بخوانند ، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند خودشان در سکوت کامل درس ها را فرا بگیرند. ازجمله عواملی که برای یادگیری مهم هستند عبارتند از تکالیف مربوطه ، کتابها ، راهنماهای مطالعه ، یادداشت ها ، آزمایش های قدیمی ، قلم ها / مدادها ، هایلایت ها ، یادداشت های مهم و غیره

با تحصیل مانند یک تکلیف رفتار کنید
هرگز به برنامه ریزی این موضوع نپردازید که می خواهید چند ساعت مطالعه کنید و به جای ان ببینید که می خواهید چه چیزی را و چگونه مطالعه نمایید. 

زمان مطالعه خود را مدیریت کنید

مغز شما به مسیرهایی برای یادآوری بهتر اطلاعات در روز آزمون نیاز دارد پس این مسیرها را در اختیار ش قرار دهید. مواد مورد مطالعه خود را به قسمت هایی تقسیم بندی کنید که بتوانید در روزها و هفته های منتهی به تست آنها را مرور نمایید.

آنچه را که مطالعه می کنید تکرار نمایید

در هر جلسه مطالعه سعی کنید چیزهای مختلفی را مطالعه نمایید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید استراتژی ها یا راه حل های مناسبی را برای یک مشکل پیدا کنید و انعطاف پذیرتر باشید.

آنچه را که می خواهید مطالعه کنید اولویت بندی نمایید
همیشه سعی کنید  از مهمترین اطلاعات شروع کنید. سپس روی مفهوم کلی تمرکز کنید. هنگامی که ایده اصلی را درک کردید، به جزئیات بپردازید.

مغز شما اطلاعات را به 3 روش مختلف پردازش می کند: دیداری در  هنگام خواندن ، از طریق صدای شما در هنگام صحبت کردن ، و از طریق گوش های شما در هنگام شنیدن اطلاعات. این کار باعث می شود اطلاعات راحت تر به یاد اورده شوند.
تست های درجه بندی شده را مرور کنید.درس گرفتن از اشتباهات ابزار یادگیری خوبی برای ازمون های آینده است.

استراتژی های یادگیری فعال را تمرین کنید. استفاده از یادداشت نویسی روش خوبی برای مطالعه است ، اما این استراتژی کمترین اثربخشی را دارد. مغز شما باید یادگیری به علاوه مرور مجدد مطالب آموزشی  و بهبود بازیابی حافظه را تمرین کند.
آنچه را که برای یادگیری لازم دارید به چیزی که قبلا یاد گرفته اید مرتبط کنید. مغز ما در پیوند دادن موارد همیشه به خوبی عمل می کند.

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.