کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • ساخت ربات های ویژه ای با قابلیت آموزش به کودکان اوتیسم
ساخت ربات های ویژه ای با قابلیت آموزش به کودکان اوتیسم

ساخت ربات های ویژه ای با قابلیت آموزش به کودکان اوتیسم

محققان دانشگاه USC رباتهای یادگیری شخصی را برای كودكان مبتلا به اوتیسم تهیه كردند و بررسی كردند كه آیا این ربات ها می توانند به صورت خودکار در باعث درگیر شدن كودك در مداخلات کاردرمانی طولانی مدت ، در منزل باشند یا خیر.

 

بسیاری از کودکان مبتلا به اوتیسم با اختلالاتی روبرو هستند ، از جمله تأخیر در رشد ، ارتباطات و چالشهای رفتاری و مشکلات در تعامل اجتماعی. این امر یادگیری مهارت های جدید را به ویژه در محیط های مدرسه سنتی به چالش اساسی تبدیل می کند.

تحقیقات قبلی نشان می دهد که ربات های کمکی اجتماعی می توانند به کودکان مبتلا به اوتیسم در موارد مختلف آموزش دهند. اما اگر این ربات بتواند رفتار كودك را به طور دقیق تفسیر كند و متناسب با آن واکنش نشان دهد ، این مداخلات کاردرمانی بهتر عمل می كنند.

اکنون ، محققان گروه علوم کامپیوتر USC رباتهای یادگیری شخصی را به اسم ربات های kiwi  برای کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی و ایجاد کرده اند. آنها همچنین مطالعه کردند که آیا ربات ها می توانند علاقه کودک را به یک کار با استفاده از یادگیری ماشین تخمین بزنند.

 

محققان در یکی از بزرگترین مطالعات در نوع خود ، یک ربات برای تقویت تعاملات اجتماعی را در خانه های 17 کودک مبتلا به اوتیسم به مدت یک ماه قرار دادند. در طول مداخلات ، ربات ها دستورالعمل و بازخورد خود را از الگوی یادگیری منحصر به فرد هر کودک شخصی کردند. پس از اتمام مطالعه ، محققان همچنین هفت مورد از مشارکت کنندگان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و تشخیص دادند که این ربات می تواند بطور خودکار با 90٪ دقت تشخیص دهد که آیا کودک درگیر شده است یا خیر.

 

ساخت ربات های باهوش تر از نظر توانایی خود در تشخیص و پاسخ به طور مستقل به نشانه های رفتاری ، به ویژه در کاربران غیر معمولی و محیط های واقعی محدود هستند. این مطالعه برای اولین بار به الگوبرداری از الگوهای یادگیری و کاردرمانی کودکان مبتلا به اوتیسم در یک محیط در مدت طولانی و در خانه می پردازد. این ربات ها با توجه به این موضوع ساخته شده اند که سیستمهای روباتیک کنونی بسیار سفت و سخت هستند.

 

این مطالعه با هدف ایجاد ربات ها با درک رفتار کودک و پاسخ به آن در زمان واقعی و باهوش تر از گذشته است. محققان تأکید می كنند كه هدف این است كه کاردرمانی توسط انسان را تقویت كند ، نه جایگزینی برای آن باشد.

 

کاتریک ماهاجان ، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر و نویسنده مطالعه گفت: کاردرمانی توسط نیروی انسانی بسیار مهم است ، اما ممکن است همیشه در دسترس نباشد یا برای خانواده ها مقرون به صرفه باشد. این جایی است که ربات های کمکی اجتماعی مانند kiwi وارد می شوند.

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.