کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • تاسیس 14 مدرسه اوتیسم در مناطق فاقد مدارس ویژه تا پایان سال
تاسیس 14 مدرسه اوتیسم در مناطق فاقد مدارس ویژه تا پایان سال

تاسیس 14 مدرسه اوتیسم در مناطق فاقد مدارس ویژه تا پایان سال

رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در مصاحبه تلفنی با شبکه خبر از 152 هزار دانش آموز دارای شرایط خاص در مدارس عادی و ویژه استثنایی مشغول به تحصیل هستند. این دانش آموزان در هفت گروه تقسیم بندی و در حال تعلیم و تربیت هستند. این

وی در ادامه گفت : از این تعداد دانش آموزان 3 هزار دانش آمور مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم هستند که از این تعداد نزدیک به 2600 دانش آموز در مدارس ویژه استثنایی مشغول تحصیل هستند و 222 نفر هم در مدارس پذیرا تحصیل میکنند.

 

حسینی از 1600 مدرسه استثنایی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان ویژه در سطح کشور خبر داد و گفت : در حال حاضر بیش از 20 هزار مدرسه عادی نزدیک به 70 هزار دانش آموز استثنایی را تحت پوشش تعلیم و تربیت قرار دادند.

 

وی افزود: 48 مرکز آموزشی به طور ویژه برای دانش آموزان اوتیسم در کشور وجود دارد. این مدارس با توجه به شرایط بخصوص دانش آموزان مبتلا به اوتیسم از لحاظ فیزیکی ، هم به لحاظ محتوای آموزشی و هم به لحاظ معلمین و هم از نظر کادر آموزش و معلمین برای دانش آموزان استثنایی در نظر گرفته شده است.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به کمبود تعداد مدارس استثنایی در کشور از تاسیس 14 مدرسه اوتیسم در کشور خبر داد و گفت : 14 مدرسه اوتیسم تا پایان سال 1399 در 14 استان از کشور که مرکز آموزشی و توانبخشی جامعه اوتیسم ندارند، راه اندازی خواهد شد تا از این طریق به نیاز های دانش آموزان اوتیسمی در بخش تعلیم و تربیت پاسخ دهیم.

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.