کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • توسعه ابزار اندازه گیری استاندارد برای ارزیابی فلج صورت کودکان
توسعه ابزار اندازه گیری استاندارد برای ارزیابی فلج صورت کودکان

توسعه ابزار اندازه گیری استاندارد برای ارزیابی فلج صورت کودکان

یک تیم بین المللی از محققان ، از جمله روانشناس در دانشگاه ایالتی اورگان ، اندازه گیری استانداردی را برای فلج صورت کودکان انجام داده اند که باعث بهبود مراقبت از بیماران فعلی و آینده با این بیماری می شود.

این تیم که محققان 9 کشور را شامل می شود ، یافته های خود را در جراحی پلاستیک صورت JAMA منتشر کرد.

 

فلج صورت در کودکان چیست؟

هر ساله بیش از یک میلیون کودک در سراسر جهان به فلج صورت کودکان مبتلا می شوند ، شرایطی که ضعف عضلات صورت در یک یا هر دو طرف صورت وجود داشته باشد. علل مختلفی وجود دارد ، از جمله ناهنجاری های اعصاب هنگام تولد ، ضربه به سر یا عفونت. برای برخی از کودکان این وضعیت با گذشت زمان برطرف می شود ، اما برخی دیگر ممکن است فلج صورت دائمی را در پی داشته باشد.

 

کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان از گزینه های درمان فلج صورت

كاتلین بوگارت ، استادیار روانشناسی در کالج در اینباره میگوید : فلج صورت عمیقاً بر بسیاری از جنبه های زندگی كودک تأثیر می گذارد ، از مباحث كاركردی مانند غذا خوردن و بینایی ، تا موضوعات روانشناختی اصلی مانند ارتباطات اجتماعی ، روابط همسالان و كیفیت زندگی. به گفته لیبرال هنر در ایالت اورگان و تنها روانشناس تیم تحقیقاتی : استفاده از یک مجموعه استاندارد از ابزارهای اندازه گیری برای ردیابی این نتایج پس از درمان ، باعث می شود پزشکان نقاط قوت و چالش های بیمار را درک کنند و در ضمن آنها را قادر سازند تا بررسی کنند که چه درمانی موثر است.

 

از لحاظ تاریخی ، طیف گسترده ای از ابزارهای اندازه گیری برای ارزیابی برنامه های درمانی برای بیماران مبتلا به این بیماری وجود داشته است ، اما تلاش برای ایجاد یک ابزار اندازه گیری جهانی ناموفق بوده است. فلج صورت كودكان درماني بسيار دشوار است ، و استفاده ناسازگار از اقدامات نتيجه گيري درک كارآمدی درمان و کاردرمانی را مختل كرده است. یک سازمان غیرانتفاعی موسوم به کنسرسیوم بین المللی برای ارزیابی نتایج سلامت با هدف تغییر آن انجام شد. این سازمان مجموعه ای از هفت ارتباط از راه دور را در طی 9 ماه با گروهی از 21 متخصص از جمله بوگارت و نمایندگان بیمار تسهیل کرد.

 

نتیجه این ابزار اندازه گیری استاندارد بود که امکان ضبط نتایج به دنبال درمان فلج صورت ، جراحی و غیرجراحی را برای بیماران کودکان فراهم می کند.

 

ابزار اندازه گیری چندین عامل را در نظر می گیرد : ظاهر و حرکت صورت؛ قاره دهان؛ سخن، گفتار؛ ناراحتی صورت؛ بینایی و علائم چشمی؛ کیفیت زندگی مرتبط با سلامت؛ بهداشت اجتماعی؛ و عوارض عمده ناشی از مداخلات هر عامل با استفاده از ابزار معتبر علمی ارزیابی می شود.

 

ابزار اندازه گیری استاندارد برای کلیه بیماران زیر 18 سال که با فلج صورت در هر مدت وجود دارند قابل استفاده است. گزینه های درمانی زیر با استفاده از ابزار اندازه گیری قابل ارزیابی است: درمان پزشکی ، درمان جراحی ، مداخلات محافظت از چشم ، فیزیوتراپی ، کاردرمانی کودکان ، روان درمانی ، گفتاردرمانی و درمان سم بوتولینوم.

 

مرحله بعدی برای محققانی که ابزار اندازه گیری استاندارد را تهیه کرده اند برای ارزیابی و نشان دادن عملکرد آن است. سپس ، آنها تصویب ابزار اندازه گیری را در میان مجموعه گسترده تری از ارائه دهندگان و نهادهای نظارتی ملی تشویق می کنند.

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.