کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • اثربخشی کاردرمانی درارائه خدمات بالینی به بیماران دچار زوال عقل
اثربخشی کاردرمانی درارائه خدمات بالینی به بیماران دچار زوال عقل

اثربخشی کاردرمانی درارائه خدمات بالینی به بیماران دچار زوال عقل

مطالعات فرانسه در زندگی واقعی نشان داد که بیماران دچار زوال عقل تاثیرات مثبت جلسات کاردرمانی را گزارش می‌کنند . در این پژوهش تاثیر کاردرمانی بر کاهش مشکلات حافظه در طول مدت مداخله و تثبیت در طول مدت پی‌گیری ۵ ماهه بررسی شد .

فرانسه تلاشی عظیم را برای بهبود درمان زوال عقل از طریق طرح آلزایمر ملی انجام داد و این تلاش توسط دولت بعدی ( طرح بیماری‌های نورودژنراتیو ) تایید شد . کاردرمانی از طریق مداخله متخصصان آلزایمر در خانه با تجویز پزشکی گسترش یافت و اثربخشی کاردرمانی در برخی از آزمایش‌های بالینی نشان داده شد .

این پژوهش بر روی شبکه‌ای از تیم آلزایمر واقع در جنوب غرب فرانسه انجام شد . این مطالعه با عنوان " فواید کاردرمانی در بیماران مبتلا به دمانس "صورت گرفت که شامل بیمارانی بود که تحت نظر کاردرمانگران در کلینیک‌ها قرار گرفته بودند .  نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که کاردرمانی کیفیت زندگی بیماران را در طی دوره مداخله به طور معناداری کاهش داده و پس از آن ثابت ماند . عملکرد شناختی در طول مدت مطالعه ثابت باقی ماند و عملکرد عملکردی در طول مدت مداخله ثابت باقی ماند اما پس از آن به طور معنی‌داری کاهش یافت .

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.