کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار بیش فعالی

  • صفحه اصلی
  • تاثیر خواب بیشتر بر افزایش عملکرد در نوجوانان با اختلال کم توجهی/ بیش فعالی
تاثیر خواب بیشتر بر افزایش عملکرد در نوجوانان با اختلال کم توجهی/ بیش فعالی

تاثیر خواب بیشتر بر افزایش عملکرد در نوجوانان با اختلال کم توجهی/ بیش فعالی

خواب بیشتر در نوجوانان با اختلال کم‌توجهی /بیش‌فعالی ( ADHD ) ممکن است به آن‌ها در تمرکز ، برنامه‌ریزی و کنترل احساساتشان کمک کند .

ADHD   یکی از شایع‌ترین اختلالات مغزی در میان کودکان و نوجوانان است . افرادی که اختلال کم‌توجهی /بیش‌فعالی دارند معمولا ً با مهارت های اجرایی مشکل دارند ، که شامل مهارت‌هایی میشود که می‌توانند تمرکز کنند ، توجه کنند و زمان را مدیریت کنند . چالش‌های عملکرد اجرایی در جوانان ممکن است با افت عملکرد تحصیلی و کاهش مهارت‌های اجتماعی تداخل داشته باشند . تحقیقات پیشین نشان داد که فقدان خواب موجب عملکرد اجرایی ضعیف در نوجوانان با این اختلال می‌شود.

محققان در مرکز پزشکی بیمارستان Cincinnati Children's عملکرد اجرایی را در داوطلبان بالغ مبتلا به اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی پس از دو آزمایش خواب جداگانه اندازه‌گیری کردند . داوطلبان یک هفته را گذراندند که در آن خوابشان به شش و نیم ساعت در شب محدود می‌شد و پس از آن یک هفته بود که به آن‌ها اجازه داده شد تا هر شب  نه و نیم ساعت بخوابند .

خواب بیشتر در نوجوانان با اختلال کم‌توجهی

بعد از هر آزمایش ، تیم تحقیقاتی نمره رتبه‌بندی رفتار اجرایی ، نسخه دوم ( 2 ( BRIEFرا محاسبه  کردند که یک معیار مورد استفاده از کارکرد اجرایی در کودکان تا سن ۱۸ سالگی بود و حوزه‌های عملکرد اجرایی مانند حافظه فعال ، برنامه‌ریزی و سازمان ، کنترل عاطفی ، آغاز و مهار را ارزیابی می‌کند .

این تست‌ها نشان دادند که کمبودهای قابل‌توجهی در تمام مناطق ارزیابی‌شده بعد از یک هفته خواب در مقایسه با هفته دوم خواب وجود دارد : " افزایش‌ خواب ممکن است به طور چشمگیری [ و مثبت ] بر عملکرد تحصیلی ، اجتماعی و عاطفی نوجوانان مبتلا به اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی تاثیر بگذارد ، و خواب ممکن است یک هدف مهم برای مداخله در آینده باشد ."

 

لینک منبع

 

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.