کلینیک کاردرمانی آریان

بازی درمانی

  • صفحه اصلی
  • بازی درمانی برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
بازی درمانی برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم

بازی درمانی برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم

بازی درمانی برای کودکان با اختلال اوتیسم

 

اخیرا اخبار، منابع جدیدی برای درمان کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم را تعریف می‌کنند . از سرگرمی گرفته تا بهداشت و درمان ، این سه مقاله چیزی مثبت برای خانواده‌ها و مراقبان ارایه می‌دهند . با گزارش‌های حاکی از افزایش شیوع بیماری کودکان مبتلا به ASD ،  نگرانی‌هایی فزاینده در مورد بزرگسالان جوان با ASD ، برای یافتن شغل و یادگیری مهارت‌های زندگی وجود دارد.

 

بازی‌های ویدیویی و تجربیاتی که بیشتر کودکان از آن بهره‌مند می‌شوند می‌توانند بر این طیف غلبه کنند . اکنون برخی از کشورها امکاناتی برای  آسودگی این افراد ارائه میکنند وهمچنین خطوط هوایی برنامه‌هایی را ارائه می‌کنند که به آماده‌سازی کودکان برای سفر کمک می‌کنند و موزه‌ها برای کودکان دارای نیازهای خاص  در دسترس هستند . بازی رایانه‌ای محبوب Minecraft یک نسخه برای کودکان مبتلا به ASD دارد .

این بازی  راه خود را در کلاس درس طی میکند که توسط برخی معلمان برای آموزش مهارت‌های ریاضی یا فضایی استفاده می‌شود . براساس داستانی از " The Mighty ، استوارت دانکن " نسخه autism از بازی به نام "Autcraft “ را خلق کرد . دانکن که پسرش  دارای اختلال طیف اوتیسم است ، متوجه شد که به هنگام بازی آنلاین مورد تهدید قرار گرفته‌است ، بنابراین از مهارت‌های توسعه وب خود برای ایجاد یک مکان امن برای مردم استفاده کرد .

 

بازی درمانی با کودکان اوتیسم

حمایت از افراد مبتلا به ASD 

بسیاری از منابع و برنامه‌ها برای افراد مبتلا به ASD در انتهای عملکرد بالای طیف اوتیسم متمرکز هستند . یک سازمان جدید بر روی جوانان با نسخه‌های جدی‌تر تمرکز می‌کند . امی لوتز ، یکی از بنیانگذاران و مادر یک کودک مبتلا به اوتیسم ، امروز در مجله روانشناسی نوشت که شورای ملی اوتیسم از خدمات برای کمک به پسرش و دیگران که به مراقبت تمام‌وقت نیاز دارند ، حمایت خواهد کرد .

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.