کلینیک کاردرمانی آریان

اختلال بیش فعالی

  • صفحه اصلی
  • بررسی ارتباط میان رژیم غذایی مادران در دوران بارداری و اختلال کم‌توجهی _بیش‌فعالی
بررسی ارتباط میان رژیم غذایی مادران در دوران بارداری و اختلال کم‌توجهی _بیش‌فعالی

بررسی ارتباط میان رژیم غذایی مادران در دوران بارداری و اختلال کم‌توجهی _بیش‌فعالی

 

مطالعات نشان می‌دهد که میان رژیم غذایی مادران در دوران بارداری و اختلال کم‌توجهی _بیش‌فعالی در کودکان ارتباط وجود دارد.نتایج یک مطالعه به رهبری یک تیم از موسسه بارسلونا برای بهداشت جهانی ، نشان می‌دهد که ریسک اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ( اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی ) ممکن است با رژیم غذایی مادر در دوران بارداری در ارتباط باشد.این مطالعه که در ژورنال پزشکی اطفال به چاپ رسید، نمونه‌های پلاسمای بندناف را برای تعیین میزان سطوح امگا ۶ و امگا ۳ که به جنین می‌رسد مورد بررسی قرار داد . آنالیز آماری نشان داد که نسبت امگا ۳ به میزان امگا 6 بالاتر است و این ریسک ابتلا به اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی را بالا میبرد .

اسیدهای  چرب امگا ۶ و امگا ۳ اسیدهای چربی هستند که نقش حیاتی در عملکرد سیستم عصبی مرکزی به ویژه در بارداری دارند . این دو اسید چرب برای الحاق به غشا سلولی رقابت می‌کنند که در درجه اول از طریق رژیم غذایی به دست می‌آیند . از آنجا که امگا ۶ و امگا ۳ با عملکردهای فیزیولوژیکی مخالف هستند و حالت‌های ضد التهاب را ترویج می‌ دهند نشان میدهد مصرف متعادل این دو اسید چرب حائز اهمیت است .

کاردرمانی بیش فعالی

نویسندگان داده‌ها را از ۶۰۰ کودک که در چهار منطقه اسپانیایی زندگی می‌کنند مطالعه کردند . آن‌ها نمونه‌های پلاسما و داده‌های جمع‌آوری‌شده از پرسشنامه تکمیل‌شده توسط مادران کودکان بیش فعال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند . علائم اختلال کم‌توجهی /بیش‌فعالی با استفاده از دو پرسشنامه استاندارد ارزیابی شدند :

  • اولین دوره توسط معلمان  در سن چهار سالگی
  • دومین دوره  توسط والدین آن‌ها در سن ۷ سالگی .

 نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که ارزیابی انجام‌شده در چهار سال سن ممکن است تحت‌تاثیر خطای اندازه‌گیری قرار گرفته باشد زیرا علائم اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی در سنین پایین ممکن است ناشی از تاخیر دررشد عصبی بوده باشد . در نتیجه میتوان گفت تامین مواد مغذی در طی مراحل اولیه زندگی ضروری است و این برنامه‌ریزی ، به نوبه خود ، تاثیری بر سلامت در هر مرحله از زندگی دارد . چون مغز زمان زیادی برای رشد نیاز دارد.

 

 

 

لینک منبع

 

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.