کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

  • صفحه اصلی
  • خدمات کاردرمانی کودکان کلینیک آریان
خدمات کاردرمانی کودکان کلینیک آریان

خدمات کاردرمانی کودکان کلینیک آریان

 


یکی از درمان های  تخصصیکاردرمانی کودکان ، بازی کردن با آنهاست . این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا دنیای اطراف خود را کشف کنند، یاد بگیرند با آن تعامل داشته باشند و مهارت‌های ضروری زندگی را توسعه دهند که به آن‌ها اجازه می‌دهد با دیگران ارتباط برقرار کنند و به طور مستقل عمل کنند.

برخی از کودکان درمهارت‌های حرکتی خوب یا بزرگ ، پردازش حسی ، مهارت‌های ادراکی ، و توانایی‌های دیگر دچار مشکل های خفیف یا شدید هستند. در این موارد ، کاردرمانی کودکان می‌تواند نقش مثبتی در بهبود این اختلالات ایفا کند.
هدف از 
کاردرمانی کودکان ، کمک به کودکان در تمام مراحل زندگی است . یک کاردرمانگر می‌تواند به کودکان در بهبود مهارت‌هایی روزانه : مانند خوردن و لباس پوشیدن کمک کند . کودکان با تاخیر در رشد می‌توانند با کاردرمانی ، گام‌های مهمی در جهت بهبود اختلالات داشته باشد .

 

کاردرمانی کودکان

 

چند علامتی که نشان میدهد کودک شما به کاردرمانی نیاز دارد:


۱دشواری در رسیدن به مراحل رشد در سن مناسب . کاردرمانی می‌تواند به کودکانی کمک کند که نشانه‌هایی از تاخیرات رشد را نشان میدهند . به عنوان مثال ، اگر کودک ۱ ساله تان هنوز نمیتواند چهار دست و پا راه رود و یا اگر کودک ۲ ساله شما نمیتواند به طور پیوسته راه برود ، باید در مورد اختلالات احتمالی با یک پزشک متخصص مشورت کنید .


۲اختلال در مهارت‌های حرکتی ظریف که به قدرت ، کنترل و چالاکی ماهیچه‌های دست کوچک نیاز دارند . طبق گفته موسسه مطالعات کودکان ، کودکانی که با مهارت‌های حرکتی خوب مشکل دارند ، با وظایفی مثل استفاده از قیچی ، نقاشی ، نخ کشیدن ، و استفاده از لوازم آشپزخانه ، زمان دشواری خواهند داشت . اگر مسائل مربوط به مهارت موتور خوب مورد توجه قرار نگیرد ، یک کودک با تاخیر در این منطقه می‌تواند زمان سختی برای انجام فعالیت‌های ضروری مانند نوشتن و استفاده از کامپیوتر در مدرسه داشته باشد .


۳مشکل در مهارت‌های حرکتی بزرگ . کاردرمانی همچنین می‌تواند به کودکانی کمک کند که با مهارت‌های حرکتی بزرگ دچار مشکل شده‌اند ،کودکانی که مشکلات بزرگ مهارت‌های حرکتی را تجربه می‌کنند مشکلات مربوط به تعادل ، قدرت ، استقامت و هماهنگی را تجربه خواهند کرد - که می‌تواند بر توانایی آن‌ها برای بالا رفتن از پله‌ها ، راه رفتن ، جست‌وخیز ، و بازی در میان فعالیت‌های دیگر تاثیر بگذارد .


۴مشکلات پردازش حسی . کودکان مبتلا به اختلالات پردازش حسی می‌توانند از درمان حرفه‌ای کودکان بهره‌مند شوند . اگر  که کودک شما بیش از حد به لمس ، مزه ، صداها و یا بو واکنش نشان می‌دهد ، این یک نشانه اختلال حسی است  و ممکن است به کاردرمانی نیاز داشته باشد . 


در کل ، کاردرمانی می‌تواند به کودکان با طیف وسیعی از اختلالات کمک کند . 

 

کاردرمانی کودکان به موارد زیر محدود نیستند :

 

اگر کودک شما به کاردرمانی نیاز دارد ، درمانگران ما می‌تواند به شما کمک کند تا به استقلال برسد ،رشد کند، یاد بگیرد و در محیط‌های مختلف به تعاملات اجتماعی بپردازند. 

برای اطلاعات بیشتر با خدمات کلینیک کاردرمانی آریان با ما تماس بگیرید . 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.