کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

  • صفحه اصلی
  • درمان دیسپراکسیا در کاردرمانی برای کودکان
درمان دیسپراکسیا در کاردرمانی برای کودکان

درمان دیسپراکسیا در کاردرمانی برای کودکان

 

دیس پراکسیا یک اختلال ناهماهنگی رشدی است که بر توانایی های حرکتی و عضلانی ، مهارت های یادگیری و رشد سیستم عصبی بیمار تاثیر می‌گذارد.هیچ درمانی برای این اختلال وجود ندارد . این اختلال اغلب در سالهای اولیه زندگی بیماران تشخیص داده می‌شود . تشخیص زودهنگام و درمان مناسب ، برای بیماران دیس پراکسیا  به آنها کمک میکند تا یک زندگی نرمال داشته باشند  .

 

برای درمان دیس پراکسیا از چه متخصصانی استفاده می‌شود ؟

 

تشخیص و درمان شامل یک رویکرد تیمی با متخصصان متعدد است .

این موارد عبارتند از:

 

هر یک از این افراد ممکن استبه همراه والدین ومعلمان به کودکان کمک کنند تا فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند ، مهارت‌های خواندن و نوشتن را آموزش دهند و با سیستم‌های اجتماعی به آنها کمک کنند تا با تغییرات رفتاری با محیط سازگار شوند .

 

کاردرمانی در دیسپراکسیا

 

 

کاردرمانی

 

یک کاردرمانگر با ارزیابی های استاندارد به تشخیص اختلالات و بهبود آن کمک می‌کند . برای مثال ، برخی از کودکان ممکن است مشکلات گفتاری بیشتری نسبت به مشکلات حرکتی مثل راه رفتن یا دویدن داشته باشند . با این حال ممکن است برخی مشکلات بیشتری با لباس پوشیدن ، غذا خوردن ، نوشتن و غیره داشته باشند. کاردرمانگر به والدین و مراقبین  برای یافتن راه حلی برای مشکلات خاص کمک می‌کند . این راه حل ها  برای راه رفتن یا نشستن و  تسهیل دیگر فعالیت های پیچیده به مراحل کوچک تقسیم میشود .

 

زبان و گفتار درمانی

 

گفتاردرمانگران به کودکانی که زبان و مشکلات گفتاری دارند در جهت بهبود اختلالات  کمک می‌کنند . گاهی اوقات یک حرف یا یک کلمه خاص می‌تواند دلیل لکنت زبان باشد .برخی از کودکان ممکن است بیش از حد تند یا آهسته صحبت کنند و یا خیلی بلند و پر سر و صدا باشند . گفتاردرمانگر به این مشکلات با تمرینات گفتاردرمانی کمک می‌کند . این کار ممکن است شامل حرکات لب‌ها یا زبان ، تمرین صداها ، کنترل تنفس و مدولاسیون گفتار باشد. گفتاردرمانگر ممکن است به رشد زبان ، رشد شنوایی و گوش دادن ، خواندن ، هجی کردن، نوشتن و مهارت‌های حرکتی کمک کند .

 

فیزیوتراپی

 

فزیوتراپ ها تمرینات جسمی، ماساژ و دیگر تکنیک‌های فیزیوتراپی را برای هماهنگی و تعادل حرکتی بهتر ارائه می‌کنند . در این روش ، بهبود مهارت‌های حرکتی در یک کودک آسیب‌دیده ممکن است به آهستگی پیش برود .

 

روانشناسان بالینی و آموزشی

 

کودکان و نوجوانان مبتلا به دیس پراکسیا اغلب از عزت‌نفس پایین ، افسردگی و دیگر مشکلات روانی رنج می‌برند . آن‌ها باید به کمک روانشناسان بالینی ارزیابی شوند تا به آن‌ها در غلبه بر موانع کمک کنند . ارزیابی مشکلات یادگیری ومشکلات رفتاری نظیر اختلال توجه، نارساخوانی و اختلالات طیف اوتیسم نیز مهم است .روان شناسان بالینی و روانشناسان دیگر ممکن است به ارزیابی و درمان این اختلالات کمک کنند .

 

 

پزشک متخصص کودکان

 

پزشکانی که در حوزه  کوک فعالیت میکنند هستند و سلامتی کودک را ارزیابی می‌کنند . آن‌ها ممکن است به حذف دیگر شرایط عصبی مانند فلج مغزی کمک کنند . آن‌ها همچنین وظیفه دارند ازسلامت عمومی کودک مراقبت کنند .

 

لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.