کلینیک کاردرمانی آریان

فعالیت های روزمره زندگی

  • صفحه اصلی
  • کاردرمانی برای فعالیت های روزمره زندگی
کاردرمانی برای فعالیت های روزمره زندگی

کاردرمانی برای فعالیت های روزمره زندگی

 

کاردرمانی بخش مهمی از برنامه توان‌بخشی است چون به افراد اجازه می‌دهد تا به سبک زندگی مولد  خود برگردند . بیش از یک سوم کاردرمانگران با بزرگسالانی کار می‌کنند که تحت‌ تاثیرعلائم بیماری ، جراحت ، معلولیت یا وضعیت سلامت روانی قرار گرفته‌اند . در واقع ، کاردرمانگران اغلب طرفدار افراد مسن هستند و با گروههای اجتماعی همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که هر کدام از این نهادها به سالمندان اجازه میدهند تا استقلال خود را حفظ کنند . کاردرمانی به سالمندان کمک می‌کند تا بر محدودیت‌ها یا چالش‌ها غلبه کنند .

 

ADLs و کاردرمانی برای سالمندان

 

کاردرمانی اغلب با استفاده از ابزارهای سازگار ، فعالیت‌های معناداری برای بهبود مهارت‌های زندگی و مشارکت در فعالیت های روزمره همراه دارد . کاردرمانگران  از طریق آموزش ، تکنیک‌های توان‌بخشی و تمرین ، یادگیری مجدد و بهبود مهارت‌های حرکتی ظریف ، قدرت و چالاکی را تقویت می‌کنندبر خلاف فیزیوتراپی , که بر بازیابی قدرت ماهیچه‌ها , انعطاف‌پذیری و دامنه حرکت تمرکز دارد , کاردرمانی کلید احیا توانایی انجام فعالیت‌های اصلی زندگی روزمره ( ADLs ) است.  کاردرمانی به سالمندان اجازه می‌دهد تا جای ممکن مستقل بمانند , و امید دارند که آن‌ها را به سبک زندگی قبل از بیماری و یا قبل از آسیب برسانند .

 

کاردرمانی کودکان

 

برخی از فعالیت‌های کاردرمانی در زمینه بزرگسالان  :

 

خوردن و رژیم غذایی

تحرک - بالا رفتن و پایین رفتن و اجرای فعالیت‌ها

بهداشت فردی / مسواک زدن  ، شستن و شانه زدن ، و غیره .

استفاده از توالت و نظافت شخصی

فعالیت‌های روزمره پیچیده ای مانند آشپزی ، نوشتن ، تمیز کردن و غیره .

 

کاردرمانگران می‌توانند با ایجاد محیطی امن به خانواده ها  در جهت راحت‌تر زندگی کردن کمک کنند آن‌ها از خانه بازدید خواهند کرد و وسایل کمکی برای بهبود خانه را توصیه میکنند تا آنها وظایف خود را انجام دهند و تا جایی که ممکن است ایمن زندگی کنندبا پیشرفت درمان ، کاردرمانگر به طور منظم برنامه مراقبت شخصی را ارزیابی کرده و هر گونه تغییرات لازم را انجام می‌دهد و اینکه کدام اهداف برآورده می‌شوند را مورد مشاهده قرار میدهد و برنامه مداخله ای را برای انطباق با مهارتهایی که نیازمند تمرینات کاردرمانی بیشتری هستند را تنظیم میکنند .

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.