کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی در مدرسه

کاردرمانی در مدرسه

کاردرمانی در مدرسه

 

کاردرمانگران  و دستیاران کاردرمانی عضو کلیدی در تیم آموزشی و درمانی هستند . آن‌ها از توانایی دانش آموزان برای شرکت در فعالیت‌ های روزانه مدرسه یا مشاغل پشتیبانی می‌کنند . آن‌ها با حمایت از پیشرفت تحصیلی کودکان و ترویج رفتارهای مثبت  به آنها کمک میکنند که نقش خود را به عنوان دانش آموز ایفا کنند . مداخلات کاردرمانی از نتایج آکادمیک و غیرآکادمیک ، شامل مهارت‌های اجتماعی ،ریاضی ، خواندن و نوشتن ،مدیریت رفتار، زنگ تفریح ، مشارکت در ورزش ، مهارت‌های خودیاری ، مشارکت حرفه‌ای و غیره حمایت می‌کند . متخصصان کاردرمانی بر نقاط قوت دانش آموزان متمرکز هستند و می‌توانند برنامه‌هایی را برای بهبود یادگیری ، طراحی و اجرا کنند . علاوه بر این , آن‌ها نقش مهمی در آموزش والدین ، مربیان ، مدیران و سایر کارکنان دارند . آن‌ها خدماتی را در راستای پیش‌گیری ، ارتقا  وانواع مداخلات درمانی ارائه می‌کنند .

متخصصان کاردرمانی می‌توانند در آموزش های عمومی زیر مداخله کنند :

متخصصان کاردرمانی دانش و مهارت خاصی برای افزایش مشارکت در روال‌های آموزشی در طول روز دارند .

کاهش موانع مشارکت دانش آموزان در محیط مدرسه

کمک برای پشتیبانی از موفقیت دانش آموزان با ارائه فناوری های نوین

حمایت از نیازهای دانش آموزان  وکمک به تعیین روش‌هایی برای افزایش یادگیری

تعیین اهداف بلند مدت برای پیامدهای مطلوب پس از مدرسه

کمک کاردرمانگر به برنامه‌ریزی فعالیت‌های آموزشی مرتبط و اجرای مداوم فعالیت ها در کلاس

آماده‌سازی دانش آموزان  برای داشتن زندگی مستقل

کمک به بهبود سلامت ذهنی و جسمانی دانش آموز

 

کاردرمانی در مدرسه

 

کاردرمانی مبتنی بر مدرسه برای افزایش توانایی دانش‌آموزان برای دسترسی کامل و موفقیت آمیز در محیط های آموزشی طراحی شده‌است که ممکن است شامل کار بر روی دست خط یا مهارت‌های ظریف حرکتی باشد تا کودک بتواند تکالیف نوشتاری خود را تکمیل کند و به کودک در سازماندهی تکالیفش خود کمک کند .

کاردرمانی , یک رویکرد درمانی مرتبط با  افرادی است که دارای ناتوانی‌های آموزشی و ناتوانی‌های یادگیری هستند, و به دانش آموزان کمک می‌کند تا از امکانات تحصیلی ویژه بهره‌مند شوند.  اگر فرزند شما دارای معلولیت باشد ، به آموزش های ویژه و خدمات مرتبط با نیازهای آموزشی  نیاز دارد .کاردرمانی باید توسط متخصصان کاردرمانی آموزش‌دیده ارائه شود .

کاردرمانگران مسئول تعیین هدف برای ارائه خدمات ویژه هستند . این کار از طریق ارزیابی انجام می‌شود که اجرای یک آزمایش خاص  است . کاردرمانگران ممکن است بسته به نیاز و نوع اطلاعات ، از آزمون‌های غربالگری ، استاندارد یا غیر استاندارد استفاده کند ، که باید به طور مستقیم با توانایی کودک و کارکرد و موفقیت او در مدرسه مرتبط باشد .

خدمات کاردرمانی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از طریق فرآیند آموزش انفرادی (iep) تعیین می‌شود. کاردرمانی مبتنی بر مدرسه برای دانش آموزانی که واجد شرایط تحصیل ویژه هستند، در دسترس است. کاردرمانگران ارزیابی‌ها را کامل می‌کنند و با اعضای دیگر در مدرسه همکاری می‌کنند تا به دریافت یک آموزش رایگان و مناسب در حداقل محیط  کمک کنند. آن‌ها اهداف سالانه دانش‌آموز را شناسایی میکنند وخدمات لازم در این زمینه را به آنها ارائه میدهند.

متخصصان کاردرمانی به ارتقای جو سالم مدرسه کمک می‌کنند تا برای یادگیری مناسب باشند. علاوه بر این کاردرمانی در خدماتی در زمینه تدوین برنامه‌های آموزشی، رسیدگی به بهداشت، ایمنی مدارس، شناسایی امکانات، ارزیابی  و پیش‌گیری از خشونت و زورگویی و سایر انواع برنامه‌ها خدماتی ارائه میدهند. متخصصان کاردرمانی از همه نیازهای دانش آموزان از جمله آن‌هایی که فاقد معلولیت هستند،  حمایت می‌کنند.

 

لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.