کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

  • صفحه اصلی
  • تفاوت کاردرمانی در کودکان و نوجوانان
تفاوت کاردرمانی در کودکان و نوجوانان

تفاوت کاردرمانی در کودکان و نوجوانان

تفاوت میان کاردرمانی بزرگسالان و کودکان در کلینیک کاردرمانی آریان

 

چرا با  کودکان و نوجوانان کار می‌کنیم؟

موضوعی که بسیاری از مردم از ما خواسته‌اند درباره آن صحبت کنیم این است که چرا ما کودکان و بزرگسالان را کاردرمانی میکنیم . دلایل متعددی وجود دارد که ما این کار را انجام می‌دهیم ، اما سوال اصلی این است که ما مشتاق این هستیم که مطمئن شویم هر گروه سنی فرصتی برای بهبود از طریق فرآیند توان‌بخشی یا کاردرمانی را دارد . ما  نمیخواهیم هیچ گروه سنی با ناتوانی را  ببینیم که دیگر فرصتی برای بهبود ندارند . به عنوان کاردرمانگر، آموزشهای ما در راستای افزایش طول عمرو مبتنی بر سازگاری با شرایط زندگی است .

 

تفاوت کاردرمانی بزرگسالان با کاردرمانی کودکان

 

گاهی اوقات مردم فکر می‌کنند که کاردرمانی کودکان چه تفاوتی با کاردرمانی نوجوانان دارد. یک کودک سه‌ساله به شیوه‌ای کاملا ً متفاوت نسبت به یک نوجوان درمان میشود . تفاوت  کاردرمانی در میان رده های سنی به علت تفاوت در نقش هاست . کاردرمانگر، بر روی شغل آن‌ها یا نقش آن‌ها کار می‌کند. نقش یک کودک سه‌ساله کاملا با نقش یک کودک شش‌ساله تفاوت دارد . آن‌ها ممکن است مشکلات مشابهی داشته باشند، اما کاردرمانگر درمان خود را براساس مهارت ها وافزایش توانایی آنها درزندگی شان تطبیق می‌دهد .  یک کودک سه‌ساله ممکن است فقط در توجه و تمرکز دچار اختلال باشد. اما ممکن است یک کودک هفت‌ساله که بیش فعالی دارد ،در انجام تکالیف و پروژه‌ها و فعالیت هایی که در مدرسه انجام می‌دهند دچار مشکل باشد .

 

 

کاردرمانی در کودکان و نوجوانان

 

 

چگونه با نوجوانان کار می‌کنیم ؟

 

 کاردرمانگران به نوجوانان در کارهایی, مثل برنامه‌ریزی و سازماندهی , مهارت‌های دست خط , استراتژی‌هایی برای کنترل اضطراب ، مهارت‌های مصاحبه و مهارت‌های آمادگی شغلی کمک میکند . کاردرمانگران همه تمرینات مراجعین را در هرسنی با نقش های آنان تطبیق می‌دهد . کاردرمانگر هرگز از یک کودک سه ‌ساله نمیخواهد که تکالیف مدرسه خود را انجام بدهد ، زیرا تمام فعالیت های درمانی به نقش کودک 3 ساله در زندگی بستگی دارد . تطبیق روش درمانی با نقش مراجعین در زندگی دشوار نیست زیرا کاردرمانگر میتواند به هر موضوع و نقشی بپردازد .

 

کلینیک کاردرمانی آریان فرصتی برای دادن زندگی دوباره به کودکان و نوجوانان با اختلالات ذهنی، حسی ،رفتاری ،شناختی و دیگر اختلالات است.

 

تماس با ما

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.