کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی

نقش کاردرمانی در بیماری آلزایمر

نقش کاردرمانی در بیماری آلزایمر

 

مطالعه اخیر نشان داد که مداخلات کاردرمانی می‌تواند برای افراد مبتلا به جنون  و زوال عقلی مفید باشد .

پژوهشگران تاثیر کاردرمانی بر بیماری آلزایمر را  در ۴۲۱ شرکت‌کننده در ۱۶ کلینیک سرپایی در جنوب غربی فرانسه بررسی کردند . آنها در این مطالعه از یک روش مشاهده ای به شکل، پس از آزمون ( در ۳ ماه ) و پی‌گیری ( در ۶ ماه ) برای اندازه‌گیری تاثیر مداخلات کاردرمانی استفاده کردند . شرکت کنندگان که مداخلات کاردرمانی را دریافت کرده بودند ، نمرات شناختی ثابتی داشتند و کاهش قابل توجهی در علایم رفتاری داشتند.

شرکت کنندگانی که برای دریافت کاردرمانی مراجعه کرده بودند بر طبق یک " روش کاردرمانی استاندارد " در طول ۱۲ تا ۱۵ جلسه از یک کاردرمانگر به مدت ۳ ماه خدمات کاردرمانی دریافت کردند . براساس ارزیابی کاردرمانی ، بیماران بر طبق معیارهای شناختی ، وضعیت کارکردی ، میزان معلولیت بهبودی قابل توجهی پس از دریافت خدمات کاردرمانی نشان دادند. این اقدامات پس از مداخله ۳ ماهه کاردرمانی و دوباره  ۶ ماه پس از اولین دوره مداخله ، تکرار شدند .

 

کاردرمانی در آلزایمر

 

 

محققان در تلاش برای اندازه‌گیری اثرات مداخلات کاردرمانی با وجود پیچیدگی‌های این کار هستند .

دو چیز که تحقیق درباره مداخلات برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر و اختلالات مربوط به آلزایمر را پیچیده می‌کند عبارتند از :

  • ADRD   یک اختلال عصبی پیشرفته  است که در طول زمان بدتر می‌شود .
  • در حال حاضر هیچ درمان یا روش قطعی برای درمان اثرات این بیماری وجود ندارد .

محققان اذعان کردند که محدودیت‌هایی در این مطالعه وجود دارد و آن‌ها به طور خاص استدلال می‌کنند که وجود تنها یک گروه کنترل در این پژوهش غیرعملی است . یک  رویکرد درمانی موثر که توسط محققان تاکید زیادی بر تاثیرش در مراحل اولیه زوال عقل وجود دارد ، کاردرمانی است. کاردرمانی  می‌تواند نقش کلیدی در ترویج سازگاری و مراقبت از خود در بیماران مبتلا به آلزایمر ایفا کند.

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.