کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی

نقش کاردرمانی در بیماری MS

نقش کاردرمانی در بیماری MS

در اسکلروز، (Multiple Sclerosis)  سیستمایمنی بدن به پوشش اعصاب ( میلین ) و فیبرهای عصبی در نخاع ،  به اعصاب نخاعی حمله می‌کند . این آسیب می‌تواند منجر به مشکلات شناختی ، بینایی ، احساسات ، مشکلت عضلانی و تعادل شود که می‌تواند منجر به خستگی ، راه رفتن ، احساس ضعف عضلانی ، عدم تعادل ، سفتی ماهیچه یا اسپاسم ،  احساس درد ، لرزش و کاهش چالاکی شودافرادی که مبتلا به  MSهستند به مهارت های متعددی نیاز دارند که کاردرمانی یکی از روش های موثر در ایجاد مهارت ها است . اعصاب آسیب‌دیده آنها ممکن است مشکلاتی را در استفاده از دست‌ها , بازوها و پاها ایجاد کند .  در حالیکه دارو ، ورزش و فیزیوتراپی راه‌های مهمی برای کمک به مدیریت چالش‌های MSهستند ، کاردرمانی هم می‌تواند نقش مهمی در بهبود علائم و عوارض این بیماری ایفا کند .

 

کاهش مشکلات ناشی از MS در کاردرمانی

 

 کاردرمانی با تمرینات متفاوت، فرایند بهبودی در بیمارانی  که در استفاده از دستشان مشکل دارند را افزایش دهید.  کاردرمانیبه بهبود مشکلات مربوط به هماهنگی و تعادل در افرادی که دچار عدم تعادل هستند ، کمک میکنند. هیچ مطالعاتی وجود ندارد که اثبات کند همه این مشکلات با هم و یا بعد از تشخیص بیماری MS  بوجود می آید زیرا این مشکلات در همه بیماران بطورمتفاوتی بروز می‌کنند . دکتر باربارا پلت , استاد عصب‌شناسی و مدیر بالینی برنامه تصلب چندگانه در دانشکده پزشکی دیوید گفن , می‌گوید : "  ممکن است که حتی یک بیمار که به تازگی تشخیص داده شده ‌است ، همه علائم MS را با هم نشان دهد . " کاردرمانی شامل استراتژی‌هایی برای آسان کردن کارهای روزمره مانند نظافت کردن، حمام کردن، خوردن ،کار کردن و یا حتی بازی کردن،  برای بیماران MSاست .درمان‌های غیرسنتی دیگرمانند طب سوزنی , یوگا و برخی دیگر ممکن است باعث تسکین علایم بیماری MS شوند .

 


کاردرمانی در ام اس در منزل

 

 

خدمات کاردرمانی  :

 

  • اصلاح فعالیت : کاردرمانگر می‌تواند فعالیت‌های بیمار را ارزیابی کرده و راه‌هایی برای آسان کردن مشکلات آن‌ها پیدا کند .
  • تجهیزات تطبیقی : کاردرمانی می‌تواند در جهت بهبود اختلالات تعادلی تجهیزاتی را ارائه کند وبه آنها آموزش دهد که از آن استفاده کنند .
  • قدرت ،کشش و یا تعادل : کاردرمانی می‌تواند تمرینات خود را برای افزایش تعادل و جلوگیری از افتادن و یا ایجاد قدرت برای فعالیت‌های خاص انجام دهد .
  • آموزش شناختی :  کاردرمانگران می‌تواند به ارزیابی مسائل مربوط به حل مساله ، تمرکز ، توجه و حافظه بیماران کمک کنند .

 

 

زمان دریافت خدمات کاردرمانی

 

بیمار وقتی که احساس می‌کند MS ، مانع انجام فعالیت‌هایی که می‌خواند میشود ، زمان آن است که برای دریافت کمک به کلینیک های کاردرمانی مراجعه کند . کاردرمانگر نیازهای بیماران را ارزیابی میکند . ارزیابی می‌تواند درهر مکانی انجام شود . کاردرمانی می‌تواند یک روش مهم برای حفظ عملکرد بدن و حفاظت از استقلال بیماران MS باشد .

 

لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.