کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • رابطه اوتیسم در بزرگسالان و ضربان قلب
رابطه اوتیسم در بزرگسالان و ضربان قلب

رابطه اوتیسم در بزرگسالان و ضربان قلب

گرایشی که ممکن است برخی از جنبه‌های اختلال اوتیسم را در بزرگسالان توضیح دهد ، ضربان قلب متفاوت با فاصله زمانی نامنظم  است  .این یافته‌ها به مشکلی در سیستم عصبی " خودمختار " بزرگسالان اشاره دارد که وظایف غیرارادی مثل ضربان قلب و تنفس را کنترل می‌کند .در بیشتر افراد مبتلا به اوتیسم ، حتی زمانی که افراد استراحت می‌کنند فاصله بین ضربان قلب متفاوت است . این عدم تعادل نشانه آن است که سیستم انعطاف‌پذیر بوده و می‌تواند به آسانی به تغییرات محیط ، از جمله محرک‌های اجتماعی جدید پاسخ دهد . براساس برخی مطالعات کودکان مبتلا به اوتیسم این تغییرات را نشان نمی‌دهند و این تحقیق نشان می‌دهد که این مشکل در بزرگسالی رخ میدهد .

دکتر آدام اسمیت ، استاد روانشناسی کودک در دانشگاه سیدنی در استرالیا می‌گوید که اگر این مطالعات ثابت شوند ، پزشکان می‌توانند از ضربان قلب برای ردیابی و درمان اوتیسم استفاده کنند . این یافته‌ها ممکن است برخی از ویژگی‌های اوتیسم را توضیح دهد : سیستم عصبی خودکار واکنش فرد به محرکهای اجتماعی را کنترل می‌کند . اختلال در سیستم عصبی خودکار می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات اجتماعی در افراد اوتیسمی باشد .نتایج این مطالعات  می‌تواند توضیح دهد که چرا مشکلات قلبی در افراد اوتیسمی نسبت به  دیگر افراد میتواند منجر به مرگ زودرس شوند .

 

Guastella و همکارانش ضربان قلب ۵۵ فرد اوتیستیک و ۵۵ فرد در گروه کنترل را برای پنج دقیقه اندازه‌گیری کردند . آن‌ها همچنین فواصل بین ضربات را اندازه‌گیری کردند . ( شرکت کنندگان شرایط قلبی شناخته‌شده‌ای نداشتند و هیچ نوع داروی قلبی مصرف نمیکردند .) محققان دریافتند که شرکت کنندگان مبتلا به اوتیسم ، تغییرات کمتری در فواصل بین ضربان قلب را نشان می‌دهند ؛ آن‌ها همچنین ضربان قلب بالاتری دارند .میشل Patriquin استادیار روان‌پزشکی و علوم رفتاری در کالج پزشکی Baylor در هوستون ، تگزاس که در این مطالعه شرکت نداشتند ، می‌گویند که یافته‌ها نشان می‌دهد که اختلافی در ضربان قلبی کودکان مشاهده نشد . تقریبا ً نیمی از افراد مبتلا به اوتیسم از داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد روان پریشی استفاده می‌کردند . اما به عنوان یک گروه ، این شرکت کنندگان هیچ تفاوتی از دیگر افراد اوتیسمی در میزان ضربان قلب نشان ندادند.   Guastella  می‌گوید که با این حال ، این مطالعه به اندازه کافی بزرگ نبود تا تاثیر داروی خاصی مشخص شود .

 

 

رابطه اوتیسم در بزرگسالان و ضربان قلب

 

 

تاثیر اختلالات دیگر

 

داشتن یک اختلال دیگر ، مانند اختلال کم‌توجهی_ بیش‌فعالی، تاثیری بر تغییرات ضربان قلب در کودکان اوتیسمی نداشته است .با این حال ، اضطراب بر سیستم عصبی خود مختار تاثیر می‌گذارد . یک مطالعه بزرگتر می‌تواند نشان دهد که آیا اضطراب ، ناشی از کاهش میزان ضربان قلب افراد اوتیسمی است یا خیر .Jacek Kolacz یک متخصص رشدی در موسسه کینزی در بلومینگتون ، ایندیانا ، که در این مطالعه شرکت نداشت ، می‌گوید ، بررسی اینکه آیا سیستم عصبی خود مختار به ویژگی‌های اوتیسم کمک می‌کند جالب خواهد بود . Kolacz می‌گوید : شواهد فراوانی وجود دارد مبنی بر اینکه عملکرد سیستم عصبی خودمختار ارتباط نزدیکی با گستره‌ای از مشکلات جسمی و روانی دارد . برخی از نواحی مغز - از جمله بادامه ، مرکز احساسات - به تنظیم سیستم عصبی خودمختار کمک می‌کنند . تیم Guastella در حال بررسی مغز افراد مبتلا به اوتیسم برای یافتن ارتباط بین این مناطق و نرخ قلب است .

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.