کلینیک کاردرمانی آریان

بازی درمانی

بازی درمانی در خانه برای کودکان

بازی درمانی در خانه برای کودکان

بازی درمانی چیست ؟

بازی‌ درمانی به عنوان یک ابزار درمانی جایگزین برای درمان علایم کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه / بیش‌فعالی ، افسردگی بالینی و اختلالات اضطرابی استفاده میشود . روانپزشکان کودک و روانشناسان مدت‌های طولانی است که معتقدند که زنگ تفریح برای کودکان در برقراری ارتباط ، یادگیری ، اعتماد به نفس ، کاهش اضطراب و شاید بهبود عزت‌نفس موثر است . کودکان زمانی که گفتار معناداری ندارند، احساس خود را از طریق بازی ابراز می‌ کنند . بازی درمانی راهی غیر مستقیم برای کاردرمانگران است تا درک ، شناخت و رفتارهای کودکان را تغییر دهند . کارول بری ، روانشناس کودک در هوستون ، می‌گوید : " کودکان به طور استعاری از طریق بازی ارتباط برقرار می‌کنند . بازی درمانی به عنوان یک ابزار درمانی ، مثل دادن قرص قندی به جای یک قرص تلخ است . "

 

بازی‌ درمانی در خانه

 

بازی کردن با یک کودک برای او ضروری است تا احساس تعامل، امنیت و ارتباط داشته باشد . در خانه ای که والدین سبک فرزند پروری آسان گیر و شاد دارند،  قدرت را خنثی میکنند و وضعیت‌های پر تنش را به قسمت های لذت بخش تبدیل می‌کندبازی درمانی، روشی طبیعی برای رهایی ازاتفاقات هیجانی روزانه است . در حالیکه کوهن معتقد است که در بازی درمانی ، زمانی برای آموزش وجود ندارد و زمان بازی بیشتر در مورد تخلیه هیجانات است . او می‌گوید : "اگر اجازه ندهیم که بچه‌ها این هیجانات را از طریق بازی تخلیه کنند ، آنها به گونه‌ای خود را تخلیه میکنند که بسیار آزار دهنده  است. " کودکان مبتلا به adhd چالش‌های ویژه‌ای برای والدین ایجاد می‌کنند .

 

 

بازی درمانی در منزل برای کودکان

 

 

تکنیک‌های بازی‌درمانی برای استفاده در خانه

 

والدین و مراقبین باید به دنبال نیازهای فرزندان خود باشند . کوهن می‌گوید : " بگذارید کودک به شما بگوید چه کاری می‌خواهد بکند . بگذارید مشتاق باشد و نگران این باشد که آیا او شما را خشنود می‌کند یا خیر. این یک عمل متعادل‌کننده است . کودک شما باید راه را طی زمان بازی هدایت کند  و وقتی از مسیر خارج می‌شود ، به آرامی به او کمک کنید تا کاری که لازم است را انجام دهد.

نویسنده و مادر مگان کندی دریافت که بازی‌درمانی با دو دختر کوچکش، رفتار و نگرش آن‌ها را بهبود می‌بخشد . او چهار بازی را در وبلاگش  در زمینه کاردرمانی توصیه می‌کند :

  • شروع روز را با بازی با کودکان آغاز کنید ،تا  در شب به آرامی بخابند.
  • از اسباب‌بازی‌هایی  استفاده کنید که به تخلیه احساسات آنها کمک می‌کند.
  • بازیهایی را انتخاب کنید که جسمی باشند تا بتوانید تماس فیزیکی با آنها برقرار کنید .
  • بازی فانتزی با تقویت قوه تخیل و استفاده از آن برای جلوگیری از احساس سرخوردگی و ناامیدی که اغلب منبع رفتارهای ناخوشایند است .

 

خدمات بیشتر را از کلینیک کاردرمانی آریان بخواهید.

 

 

لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.