کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • مزایای بازی درمانی و کاردرمانی در اوتیسم
مزایای بازی درمانی  و کاردرمانی در اوتیسم

مزایای بازی درمانی و کاردرمانی در اوتیسم

کودکان خردسال از طریق بازی یاد می‌گیرند . به طور معمول ، کودکان در حال رشد از بازی برای ایجاد مهارت‌های جسمانی و اجتماعی ، تلاش برای ایجاد روابط مختلف و ایجاد دوستی استفاده می‌کنند . با این حال کودکان اوتیسمی نیز می‌توانند به روش‌های مختلفی بازی کنند . آن‌ها بیشتر به تنهایی بازی می‌کنند و بازی آن‌ها اغلب تکراری و بدون هدف خاصی است . کودکان اوتیسمی با خود تنها می‌مانند و قادر به کشف توانایی‌ها و علایق خود نیستندبازی‌درمانی ابزاری برای کمک به کودکان اوتیسمی است . همچنین می‌تواند تحت شرایط مناسب ، ابزاری برای کمک به والدین دربرقرارکردن ارتباط با کودکان اوتیستیک باشد .

 

بازی درمانی چیست؟

 

بازی‌درمانی ، به عنوان ابزاری برای ارائه روان‌درمانی به افراد با ضربه روحی ، اضطراب و بیماری روانی شناخته شده است . در این زمینه بازی راهی برای کودکان است تا احساسات خود را بیان کرده و از مکانیسم‌های دفاعی استفاده کنند .این نوع درمان هنوز محبوب است اما با این حال ، این روش درمانی در کودکان مبتلا به اوتیسم یکسان نیستبسیاری از متخصصان  چیزی به نام " بازی‌درمانی " را به کودکان مبتلا به اوتیسم ارائه می‌کنند . این روش یک تکنیک مبتنی بر نمایش است که در ایجاد روابط و مهارت‌های اجتماعی / ارتباطی کودکان اوتیستیک نفش دارد. این پروژه یک رویکرد درمانی است که به عنوان ابزاری برای ایجاد مهارت در کودکان از آن استفاده میشود.

 

 

 

بازی درمانی در اوتیسم

 

 

چرا یک فرد مبتلا به اوتیسم به بازی درمانی نیاز دارد ؟

 

بازی درمانی،  ابزار فوق‌العاده‌ای در کاردرمانی است برای کمک به کودکان اوتیستیک ( و گاهی حتی بزرگسالان ) برای رسیدن به یک تعامل واقعی و مشترک است . بازی می‌تواند به نوجوانان اجازه دهد تا احساسات ، محیط و رابطه شان با والدین , خواهر و برادر و همسالان خود را کشف کنندبازی‌درمانی می‌تواند به والدین اجازه دهد تا نقش فعالی دررشد کودک اتیستیک داشته باشند . بازی‌درمانی می‌تواند به والدین آموزش داده شود و در طول زمان والدین می‌توانند مشاور کودک خود شوند و یک رابطه قوی و معنی‌دار را  ایجاد کنند .

 

فعالیت های یک بازی درمانگر

 

یک بازی درمانگر، روی زمین می‌نشیند و کودک را در محیط بازی درگیر می‌کند . برای مثال , مشاور ممکن است مجموعه‌ای از اسباب‌بازی‌ها را مشخص کند کودک برایش جالب است و به او اجازه می‌دهد تصمیم بگیرد چیزی که به آن علاقه مند است داشته باشد . اگر او یک قطار اسباب‌بازی را برمی دارد و آن را عقب و جلو و ظاهرا ً بی‌هدف می‌چرخاند ،ممکن است بازی درمانگر قطار دیگری را بردارد و آن را جلوی قطار کودک قرار دهد و مسیر او را مسدود کند .

 

کلینیک کاردرمانی آریان با چندین سال سابقه ، با تجارب و مهارت هایی در زمینه انواع اختلالات و روش های نوین درمانی ، خدمات بازی درمانی را به کودکان ارائه میکند.

برای دریافت خدمات بازی درمانی با ما تماس بگیرید.

 

لینک منبع

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.