کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

نقش کاردرمانی در اسپینا بیفیدا

نقش کاردرمانی در اسپینا بیفیدا

 

اسپینا بیفیدا ، وضعیتی است که بر ستون فقرات تاثیر می‌ گذارد و معمولا درهنگام تولد قابل تشخیص است و یک نوع بیرون زدگی در لوله عصبی NTD ) )است .Spina bifida در هر نقطه از ستون فقرات ممکن است رخ دهد و این اغلب منجر به آسیب به نخاع و اعصاب می‌شود . اسپینا بیفیدا ممکن است باعث ایجاد معلولیت‌های جسمی و ذهنی شود که از معلولیت خفیف تا شدید است .

شدت آن بستگی به موارد زیر دارد :

  • اندازه و محل باز شدن ستون فقرات 
  • این که بخشی از ستون فقرات و اعصاب آسیب‌دیده باشند یا نه .

اسپینا بیفیدا در چند هفته اول بارداری ، اغلب قبل از اینکه یک زن بداند باردار است اتفاق می‌افتد . اگرچه مصرف اسید فولیک یک تضمین قطعی برای جلوگیری از این اختلال  نیست ، اما استفاده از اسید فولیک می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به اسپینا بیفیدا کمک کند . از آنجا که نیمی از تمام بارداری ها در ایالات‌متحده برنامه‌ریزی نشده است ، مهم است که همه زنانی که می‌خواهند باردار شوند ، روزانه ۴۰۰ mcg اسید فولیک را مصرف کنند .

 

 

کاردرمانی در اسپینا بیفیدا

کاردرمانی نقش مهمی در کمک به کودکان مبتلا به اسپینا بیفیدا ، برای به حداکثر رساندن مشارکت و استقلال کودک در فعالیت‌های روزمره مانند مراقبت از خود ، فعالیت های مدرسه ، تفریح و اوقات فراغت ایفا می‌کند .

 

نوزادان و نوپا

کاردرمانی ( OT ) می‌تواند به والدین کمک کند روش‌های ایمن و لذت بخشی را برای کودک خود فراهم کنند . فراهم کردن این فرصت‌ها همه حوزه‌های رشد کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد :

  • یادگیری مهارت های حرکتی
  • بهبود توانایی‌های حسی و مهارت‌های تفکر
  •  آموزش مراقبت از خود و نحوه تعامل اجتماعی با دیگران

کاردرمانگران ،  بر رشد کودک مبتلا به اسپینا بیفیدا نظارت خواهند کرد . آن‌ها در مورد آنچه می‌توانند انجام دهند تا به کودک کمک کنند به نقاط عطف خود برسد ، پیشنهادهایی را ارائه خواهند داد .

اگر کودک نتواند به تنهایی حرکت کند ، ممکن است به استفاده از صندلی چرخدار نیاز داشته باشند . کاردرمانگران به والدین برای یافتن صندلی چرخدار مناسب و دیگر ابزارهای مورد نیاز کمک خواهند کرد  وبه کودک یاد خواهند داد چطور از صندلی چرخدار استفاده کند .

 

 

کاردرمانی برای کودکان اسپاینا بیفیدا

 

 

شروع کاردرمانی اسپینا بیفیدا

 

کاردرمانگران می‌توانند با شروع مدرسه به کودک کمک کنند . آن‌ها می‌تواند به محیط مدرسه و برنامه تحصیلی کودک دسترسی داشته باشد و براساس اهداف تعیین شده پیشنهادهایی را  ارائه دهند .  

کاردرمانگران می‌توانند در رابطه با تجهیزات تخصصی مورد نیاز کودک به والدین و مربیان مشاوره دهند . آن‌ها همچنین می‌توانند با کارکنان مدرسه همکاری کنند تا مطمئن شوند که ابزارآموزشی مورد نیاز کودک را دارند .

کاردرمانگران می‌توانند یک ارزیابی را قبل ازاینکه کودک به مدرسه برود انجام بدهند ، تا بدانند کودک به چه چیزهایی ممکن است نیاز داشته باشد .

کاردرمانگران  می‌توانند آنچه که کودک برای رسیدن آسانتر به خانه نیاز دارد را شناسایی کنند .

کاردرمانگران به کودک شما کمک خواهند کرد تا در رسیدگی به نظافت شخصی و وظایفی  مانند لباس پوشیدن ، حمام کردن و آماده شدن برای مدرسه ، مستقل بشوند .

 

کاردرمانی در دبیرستان

 

  • از آنجا که کودک مبتلا به اسپینا بیفیدا رشد می‌کند و نیاز او تغییر می‌کند ، کاردرمانگران می‌توانند به والدین در فراهم کردن تجهیزات مناسب برای برآورده کردن نیازهای کودک کمک کنند.
  • کاردرمانگران می‌توانند با همکاری مربیان و معلمان دبیرستان به کودک در جهت رفع نیازهایش و تعیین اهداف درمانی کودک کمک کنند  تا مطمئن شوند که کودک  تحت حمایت است .

 

لینک منبع

 

 

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.