کلینیک کاردرمانی آریان

اختلالات اضطرابی

کاردرمانی در اختلالات اضطرابی

کاردرمانی در اختلالات اضطرابی

اختلالات اضطرابی شایع‌ترین نوع بیماری روانی در ایالات‌متحده است که تقریبا ً بالغ بر ۱۹۰ میلیون بزرگسال به آن مبتلا می‌باشند . اختلالات اضطرابی ، میتواند بر توانایی افراد تاثیربگذارد و می‌توانند باعث ناتوانی بر تمام جنبه‌های زندگی فرد شود. کاردرمانی می‌تواند با حمایت و راهنمایی به افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی کمک کند تا با کاهش اثرات اضطراب بر زندگی روزمره ، به بهبود کیفیت زندگی آنها کمک کند .

 

اضطراب چیست ؟

اضطراب احساسی است که همه ی افراد در طول زندگی خود آن را تجربه می‌کنند . در اغلب موارد ، زمانی که علت اصلی اضطراب تمام می‌شود ، اضطراب فروکش می‌کند .با این حال ، زمانی که فرد به مدت طولانی اضطراب را تجربه می‌کند ، می‌تواند در زندگی روزمره و فعالیت آن‌ها تاثیرات منفی بگذارد  .علایم اضطراب در بین افراد متفاوت است و می‌تواند شامل عصبانیت ، احساس ترس ، تهوع ، تغییرات اشتها ، اختلال خواب و حملات وحشت و هراس باشد . همچنین می‌تواند منجر به کاهش انگیزه برای کار و فعالیت‌های اجتماعی شود و می‌تواند منجر به اختلال در شکل‌گیری و حفظ روابط با دوستان و خانواده شود .زمانی که اضطراب فراگیر میشود و از انجام فعالیت‌های روزانه افراد جلوگیری می‌کند و ممکن است باعث اختلالات اضطرابی شود .

اضطراب به انواع اختلال اضطراب فراگیر ،  اختلال وسواسی - اجباری ( ocd ) اختلال اضطراب پس از ضربه ( ptsd ) ، اختلال اضطراب اجتماعی و هراس‌ها طبقه‌بندی شده‌است .

 

 

کاردرمانی در اختلالات اضطرابی

 

کاردرمانی چطور می‌تواند کمک کند ؟

کاردرمانی، نقش مهمی در کمک به افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی ایفا می‌کند و تاثیر آن بر زندگی روزمره افراد را به حداقل می‌رساند . معمولا ً کاردرمانگران ، فرد را ارزیابی می‌کند تا میزان اضطراب را که بر افکار و احساسات آن‌ها تاثیر می‌گذارد بسنجد. یک ارزیابی معمولا ً شامل یک مکالمه و فرم‌های ارزیابی استاندارد است . زمانی که کاردرمانگران شرایط افراد و وضعیت آنها را می سنجند ، می‌توانند به افراد کمک کنند که اضطراب خود را کنترل کنند کاردرمانگر ممکن است از تکنیک‌های مختلفی برای کمک به فرد در مدیریت اختلال اضطرابی استفاده کند .

این تکنیک‌ها شامل :

درمان شناختی - رفتاری به الگوهای منفی در نحوه نگرش فرد به جهان و خودشان می‌پردازد . این درمان شامل بررسی چگونگی تاثیر افکار منفی در اضطراب و چگونگی رفتار فرد و یا واکنش او در موقعیت‌هایی است که اضطرابش را تحریک می‌کنند. هدف از درمان شناختی ، شناسایی و درست کردن افکار و باورهای منفی است که باعث اضطراب در فرد می شود.

  • روش‌های آرام‌سازی

این تکنیک‌ها به کاهش اثرات جسمانی اضطراب ، به ویژه زمانی که فرد دچار اضطراب می‌شود ، کمک می‌کنند .

  • مهارت‌های خودآگاهی

با استفاده از روش بیوفیدبک به منظور اندازه‌گیری پاسخ فیزیولوژیکی فرد ( نفس , ضربان قلب و کشش عضله ) به اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرند . کاردرمانگر به فرد کمک می‌کند تا هنگامی که سطح اضطرابش در حال افزایش است ، واکنش‌های خود را تغییر دهد و از واکنش های بدن خود آگاهی داشته باشد .

  • استراتژی‌های جسمی

ورزش - کاردرمانگر ممکن است ورزش را به عنوان بخشی از یک پیشرفت درمانی توصیه کند . تحقیقات نشان داده‌اند که تا ۳۰ دقیقه ورزش ، سه‌تا پنج بار در هفته ، می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند .

 

مهم است که بدانید کاردرمانی ، با استفاده از تکنیک های توصیف‌شده در بالا ، برای درمان اضطراب بسیار موثر بوده‌ است. اگر اضطراب بر زندگی شما تاثیر می‌گذارد ، ممکن است زمان آن باشد که با یکی از کاردرمانگران در کلینیک کاردرمانی آریان مشورت کنید . آن‌ها می‌توانند موقعیت شما را ارزیابی کرده و ابزار لازم برای مدیریت شرایط شما را به شما بدهند .

 

لینک منبع

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.