کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی در مدرسه

  • صفحه اصلی
  • متخصصین کاردرمانی مدارس چه کسانی هستند؟
متخصصین کاردرمانی مدارس چه کسانی هستند؟

متخصصین کاردرمانی مدارس چه کسانی هستند؟

متخصصین کاردرمانی مدارس چه کسانی هستند؟

متخصصین کاردرمانی مدارس عبارتند از: کار درمانگران (OTs) و کمک کاردرمانگران (OTAs) که از فعالیتهای معنی دار و درمانی برای کمک به کودکان و نوجوانان و ارتقاء سلامت جسمی و روحی و رفاهیشان استفاده می کنند. کاردرمانگری به اجزای جسمی، شناختی، روانی-اجتماعی و حساسیت عملکرد مربوط می شود. در مدارس، کار درمانگران بر دروس آکادمیک، بازی و اوقات فراغت، مشارکت اجتماعی، مهارتهای خودمراقبتی (ADL ها یا فعالیتهای زندگی روزمره) و مهارتهای کاری تمرکز می کنند. تخصص کار درمانی، تجزیه و تحلیل محیط زیست و اصلاح ان با هدف کاهش موانع موجود می باشد.

چگونه می توانم به یک کاردرمانگر حرفه ای مراجعه نمایم؟

برای یافتن متخصص کاردرمانی حرفه ای باید کارت نظام پزشکی و مجوز دفتر کار کاردرمانی وی را بررسی نمایید.در بخش مدارک مجوز کاردرمانی مرکز کاردرمانی آریان قرار دارد.

- راهبردهای کاربردی استخدام کار درمانگران چه چیزهایی هستند؟

برخی از استراتژی های استخدام اینگونه کارکنان عبارتند از: بررسی پیشرفت های حرفه ای، فرصت های مشاوره، بازخورد منظم در مورد عملکرد شغلی، داشتن کارنامه ساده ای در مورد سوابق شغلی، پشتیبانی مدیریت از پزشکان و ارائه دهندگان خدمات، بررسی اسناد الکترونیکی، کار تیمی و فرصت های رهبری .


از چه طریقی می توانم اطلاعات بیشتری به دست آورم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار درمانی لطفا به وب سایت ما در www.aota.org مراجعه نمایید. انجمن کاردرمانگران آمریكا (AOTA) یک جامعه ی حرفه ای متشکل از کاردرمانگران است.برای این منظور میتوانید به وب سایتهای nobat.ir  و انجمن علمی کاردرمانی ایران مراجعه نمایید.

متخصصین کاردرمانی در مدارس چه خدماتی را ارائه می دهند؟

متخصصین کاردرمانی تحت قانون آموزش افراد معلول (IDEA)، مجوز ESEA، که اخیرا به عنوان قانون موفقیت هر دانش آموز (ESSA)  نامگذاری شده و بخش 504 قانون توانبخشی تصویب شده در سال 1973، خدمات لازم را در زمینه آموزش و حمایت از دانشجویان و پرسنل ارائه می کنند.
- ارائه خدمات برای دانش اموزانی که در زمینه آموزش عمومی با مشکلاتی مواجه هستند: کاردرمانگران می توانند با استفاده از روشهای مداخله زودهنگام، چند مرحله ای (یعنی واکنش به مداخله) در امر آموزش عمومی به این دانش آموزان کمک کنند. کاردرمانگران می توانند با تست های دوره ای (شامل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها)، ارائه آموزش به معلمان، مدلسازی فعالیت ها به کل کلاس های درس یا گروه های کوچک کمک نموده و به حل مسئله تیم کمک کنند.

ارائه  آموزش های ویژه به دانش اموزان خاص:

ارزیابی خدمات به تیم اموزشی منحصر به فرد (IEP) کمک می کند تا با شناسایی معلولیتها و نیازهای آموزشی، خدمات درمانی مناسب را ارائه نمایند. کاردرمانی به طور مستقیم به صورت  برنامه های اصلاحی یا حمایتی به کودک  کمک میکند.

این کمکها ممکن است شامل انطباق کودک با محیط پرورشی، اصلاح برنامه درسی، حمایت های تطبیقی، اطمینان از مشارکت در فعالیت های مدرسه و برنامه های آموزشی و کمک به فارغ التحصیلی باشند. خدمات در طول روزهای مدرسه در محیط مدرسه ارائه می شوند و هنگامی که دانش اموز در معرض چالش ها قرار می گیرد، سودمندتر هستند. خدمات به منظور حمایت از پیشرفت دانش آموز در هر زمینه ای طراحی شده اند. دانش آموزانی که نمیتوانند تحصیلات خود را به صورت نرمال تکمیل کنند ممکن است کاردرمانی های تحت پوشش بخش 504 را دریافت نمایند. خدمات برای حصول اطمینان از دسترسی دانش آموزان به تمام جنبه های اموزشی مدرسه و حمایت از مشارکت دانش آموزان و موفقیت انها در آموزش عمومی طرحریزی شده اند.

آموزش و منابع موجود برای پرسنل و خانواده های دانش اموزان:

کار درمانگران می توانند آموزش های لازم در مورد کودکان معمولی و غیر معمولی و تاثیر سلامت جسمی و روحی بر یادگیری و مشارکت را در مدرسه ارائه دهند. آموزش پرسنل مدرسه می تواند ایمنی دانش اموز را تضمین کند و از صدمه دیدن کارکنان نیز جلوگیری کند. کاردرمانگران می توانند در طراحی اموزش همگانی (UDL)، حمایت از استفاده از تکنولوژی های کمکی و ارائه اطلاعات در مورد مداخلات رفتاری موثر (PBIS) از جمله پیشگیری از قلدری مشارکت نمایند

همکاری با تیم های مشارکتی:

کاردرمانگران  بهعنوان اعضای تیم های IEP، تیم های کمک فنی، تیم های حل مسئله و کمیته های برنامه درسی، میتوانند مهارت های منحصر به فرد خود را برای کمک به دانش آموزان ارائه نموده و فرصتهای منحصر به فردی را در اختیارشان قرار دهند. کاردرمانگران از مشارکت دانش اموزان در برنامه های درسی حمایت نموده و در عین حال از پیشرفت انها پشتیبانی می کنند..

 

خدمات متخصصین کاردرمانی در مدارس

 

مشارکت در حوزه های مختلف:

کاردرمانگران به دانش آموزان کمک می کنند تا به نتایج علمی و رفتاری مثبتی دست یابند که این امر به نوبه خود باعث بهبود توانایی درسی و دستیابی به استانداردهای ملی و دولتی خواهد شد . علاوه بر این کاردرمانگران می توانند مهارت های مختلف زندگی اجتماعی اتی را به دانش آموزان آموزش دهند.

هزینه جلسات کاردرمانی چقدر است ؟

بر طبق موصبه هیات وزیران و دستور نظام پزشکی حدودا مبلغ هر جلسه 45 دقیقه ایی کاردرمانی بین 60 الی 80 هزار تومان خواهد بود.خدمات درمانی جلسات کاردرمانی توسط بیمه حمایت نمیشود .

 


 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.