کلینیک کاردرمانی آریان

اختلالات دیکته

  • صفحه اصلی
  • چطور فاصله گذاری نامناسب در هنگام نوشتن را اصلاح کنیم
چطور فاصله گذاری نامناسب در هنگام نوشتن را اصلاح کنیم

چطور فاصله گذاری نامناسب در هنگام نوشتن را اصلاح کنیم

ایا وقتی کودک شما چیزی می نویسد، حروف و کلمات همه به هم چسبیده اند؟ آیا به نظر می رسد که آنها با حفظ فاصله مناسب بین کلمات یا حروف مشکل دارند؟ آیا شما باید به طور مداوم حفظ فاصله مناسب بین حروف را به انها یادآوری کنید؟

عدم حفظ فاصله مناسب در بین کلمات و حروف، اغلب بر خوانایی دست خط تاثیر می گذارد، بنابراین این موضوع، موضوع مهمی است که حتما باید مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به رفع مشکل فاصله گذاری ضعیف در هنگام نوشتن بپردازیم.

5  راهکار برای اصلاح فاصله گذاری نا مناسب در هنگام نوشتن

1-استفاده از کاغذ شطرنجی و یا کاغذ جدول بندی شده

بهتر است  کاغذ شطرنجی یا کاغذ جدول بندی شده را در اختیار کودک و یا دانش آموز خود قرار دهید و از او بخواهید که هر کدام از حروف را در یکی از جداول قرار دهد. برای فاصله گذاری بین کلمات موجود در کاغذهای شطرنجی یا جدول بندی شده و برای نوشتن یک کلمه جدید بعد از کلمه قبلی، از آنها بخواهید یک باکس را جا انداخته و از باکس بعدی شروع به نوشتن کنند.

2-استفاده از  فاصله گذارهای Popsicle Stick

استفاده از این گزینه برای دانش آموزان کم سن  که ممکن است در نوشتن را تازه آغاز کرده باشند بسیار سرگرم کننده خواهد بود. شما می توانید این چوب ها را با انواع اشیای سرگرم کننده تزئین نمایید. دوست من کالین برای استفاده از این ابزار ایده های زیادی دارد.
احتمالا شما فاصله گذارهای پلاستیکی قابل انطباقی را ​​در فروشگاه های عرضه دارو یا آمازون مشاهده کرده اید. من قبلا از انها استفاده کرده ام اما چندان موفق نبوده ام. اکثر کودکان در نهایت انها را گم می کنند و لذا با استفاده از انها نمی توانید به هدفتان برسید. بنابراین من سعی می کنم هرگز برای خرید انها پول خودم را هدر ندهم و از گزینه های دست ساز استفاده نمایم.

3- استفاده از انگشت سبابه دست دیگر به عنوان یک  فاصله گذار

این راهکار، یکی از راهکارهای مورد علاقه من است که من ان را برای بسیاری از دانش آموزان و حتی دختر خودم به کار گرفتم و موفق هم شدم. من دانش اموزان زبادی داشتم  که فاصله گذارهای تطبیقی را که برایشان خریده بودم گم کردند. اما استفاده از انگشت سبابه دست دیگر یک راهکار بسیار آسان و بدون هزینه است که به هیچ تجهیزاتی نیاز ندارد! حتی الان دیگر دخترم عادت کرده که در هنگام نوشتن به خودش یاداوری کند که از انگشت سبابه دست دیگرش به عنوان فاصله گذار استفاده کند.

4- در هنگام کپی کردن از یک مقاله دیگر، فاصله بین کلمات را پر رنگ کنید

این روش در زمانی که از کودک می خواهید که کار نوشتن را با کپی برداری از یک مقاله دیگر یا از صفحه وایت برد انجام دهد راهکار بسیار عالی خواهد بود. از یک نشانگر رنگی استفاده کنید و به وسیله آن  فاصله بین هر کلمه را مشخص نمایید تا کودک در هنگام کپی برداری بداند که باید این فواصل را رعایت نماید.

5-  حواشی را پر رنگ کنید

شما ممکن است کودکی داشته باشید که نوشتن خود را از وسط صفحه آغاز می کند، نه از حاشیه های کناری. بنابراین بهتر است از یک هایلایتر یا مارکر  برای  مشخص نمودن جایی که نوشتن باید از ان شروع شده و جایی که باید پایان یابد استفاده نمایید.

من دوست دارم از رنگ سبز و قرمز به عنوان خطوط شروع و توقف استفاده کنم زیرا بسیاری از کودکان با این رنگ ها آشنا هستند بنابراین از رنگ سبز برای آغاز نوشتن و از رنگ قرمز برای توقف استفاده کنید.

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.