کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • استراتژی های لازم برای رفع مشکلات تغذیه ای کودکان مبتلا به اوتیسم در کاردرمانی اوتیسم
استراتژی های لازم برای رفع مشکلات تغذیه ای کودکان مبتلا به اوتیسم در کاردرمانی اوتیسم

استراتژی های لازم برای رفع مشکلات تغذیه ای کودکان مبتلا به اوتیسم در کاردرمانی اوتیسم

استراتژی های لازم برای رفع مشکلات تغذیه ای کودکان مبتلا به اوتیسم


مشکلات غذایی در کودکان مبتلا به اوتیسم بسیار رایج است. هنگامی که فرزند شما دچار مشکل تغذیه می شود، زمان غذا خوردن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. به عنوان یک پدر و مادر، شما می خواهید فرزندتان غذاهای جدید را امتحان کنید و رژیم غذایی متنوعی داشته باشد اما. فرزند شما ممکن است از خوردن غذاهای جدید امتناع کند، بعضی غذاها را که بافت خاصی دارند نپسندد یا با خوردن بعضی غذاها مشکل داشته باشد. چنین مشکلاتی می توانند صرف هر وعده غذایی را به یک وضعیت بسیار استرس زا برای والدین و فرزند تبدیل نمایند. در زیر به نکاتی اشاره شده که می تواند به رفع چنین مشکلاتی کمک نمایند.

ایجاد یک روال عادی

یک روال زمانی برای غذا خوردن ایجاد کنید. اگر کودک شما در زمان صرف غذا مضطرب می شود، چند دقیقه زمان بگذارید تا قبل از نشستن به او کمک کنید تا ارامشش را بازیابد. برای این کار راه های زیادی مانند کشیدن چند نفس عمیق وجود دارد. پس از ان، وقتی بر سر سفره غذا می نشینید، فرزندتان را در کنار خود بنشانید. استفاده از یک روال معمول و همچنین یک برنامه منظم، می تواند به شما کمک کند تا رفتارهای کودکتان را پیش بینی کنید و بتوانید مناسب با این رفتارها عکس العمل نشان دهید.

خوردن غذا با یکدیگر

خوردن غذا در کنار هم برای کودک مبتلا به اوتیسم شما بسیار مهم است. انجام این کار می تواند به او کمک کند تا یاد بگیرد که در هنگام غذا خوردن باید چه کاری انجام دهد. در طول زمان صرف غذا هنگامی که فرزندتان غذا خوردن افراد دیگر را تماشا می کند، ممکن است بتواند به نحو بهتری رفتار انها را تقلید کرده و تمایل بیشتری به غذا خوردن از خود نشان دهد. علاوه بر این وقتی که آنها شما و دیگر اعضای خانواده خود را می بینند که غذاهای جدید را امتحان می کنید ممکن است تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای جدید از خود بروز دهند.

مطمئن شوید که فرزند شما به درستی پشتیبانی می شود

باید توجه داشته باشید که فرزندتان در طول زمان غذا به درستی پشتیبانی شود. اگر فرزند شما به درستی ننشیند، ممکن است چندان احساس راحتی نکند و یا شروع به ناسازگاری کند. و همین چیزها می تواند باعث پرت شدن حواسش شود. علاوه بر گذاشتن یک پشتی در پشت او، اگر  کودک مبتلا به اوتیسم نتواند با پاهایش زمین را لمس کند احساس خوبی نخواهد داشت بنابراین، چیزی در زیر پاهایشان بگذارید. پشتیبانی خوب از کودک باعث می شود که او بتواند بر روی غذایش تمرکز کرده و بهتر و راحت تر غذایش را بخورد

 

غذاهای جدید را به طور مداوم به او معرفی کنید

کودکان مبتلا به اوتیسم اغلب از غذاهای جدید می ترسند. بنابراین به جای معرفی یک غذای جدید، سعی کنید غذاها را کم کم و به مرور زمان به انها معرفی کنید. ابتدا با نگاه کردن به یک غذای جدید کار را شروع کنید و سپس اجازه دهید که کودکتان بوی ان غذا را استشمام کند. پس از ان شما می توانید یک لقمه ی کوچک از آن غذا را به او بدهید، یا فقط اجازه دهید ان را مزه مزه کند. یا اینکه می توانید مواد غذایی جدیدی را که می دانید فند شما انها را دوست خواهد داشت، در اختیارشان قرار دهید.

یکی دیگر از گزینه های موجود این است که غذاهای خود را به شکل های سرگرم کننده برش دهید . انها را به شکل چهره های خنده دار در بیاورید یا برایشان چشم و دهان بگذارید. اگر فرزند شما به این کار علاقه مند شد، اجازه دهید به شما کمک کند. کمک به شما ممکن است خوردن غذا را برای او لذت بخش تر نماید.

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.