کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی دیسپراکسیا

  • صفحه اصلی
  • پشتیبانی های مبتنی بر فن آوری برای کمک به دانش آموزان مبتلا به نوشتار پریشی در کاردرمانی کودکان
پشتیبانی های مبتنی بر فن آوری برای کمک به دانش آموزان مبتلا به  نوشتار پریشی در کاردرمانی کودکان

پشتیبانی های مبتنی بر فن آوری برای کمک به دانش آموزان مبتلا به نوشتار پریشی در کاردرمانی کودکان

نقص عملکردی موجود در کمک به دانش اموزان مبتلا به نوشتار پریشی

وقتی دانش آموز با پروسه های مختلف نوشتن (نوشتار پریشی) – مانند دست خط ، املا یا نوشتن افکار خود روی کاغذ مشکل دارد - دو راه برای برطرف نمودن این نقص عملکرد ی وجود دارد. اول و مهمتر از همه ، ما باید مهارتها و توانایی های دانش آموز را از طریق مداخلات آموزشی و کاردرمانی  ارتقا دهیم. ثانیا ، ما می توانیم از راهکارهای جبرانی مانند پشتیبانی فنی  استفاده کنیم تا انجام این کارهای خاص برای او راحت تر شود.

هنگام ارائه راهکارهای جبرانی که خود این هم از جمله راهبردهای کاردرمانی کودکان در کلینیک کاردرمانی به حساب می آید ، باید به ارزیابی این موضوع بپردازیم که دانش آموز باید چه کاری انجام دهد ، در چه زمینه ای باید بیشتر تلاش کند و چگونه می تواند به بهترین نحو کاری را که باید انجام دهند ، به انجام برساند. این امر مستلزم بررسی نقاط قوت ، ضعف ، ترجیحات و انگیزه دانش آموز برای یافتن ابزارهای سازگار و پشتیبانی لازم است.

مزایای پشتیبانی های فنی

بسیاری از دانش آموزان مبتلا به نوشتار پریشی می توانند از پشتیبانی مبتنی بر فن آوری برای بهبود نقاط قوت خود و کاهش چالشهایشان بهره مند شوند. به عنوان مثال ، نرم افزار تبدیل صدا به متن می تواند به دانش آموزانی که قدرت کلامی بهتری دارند کمک کند تا بتوانند ایده های خود را بر روی کاغذ بیاورند بدون اینکه مجبور باشند افکار خود را به دلیل عدم تواناییشان در نوشتن انها سرکوب نمایند. نرم افزار تبدیل متن به گفتار نیز می تواند به دانش آموزان کمک کند تا با گوش دادن ، نحوه خواندن مطالب را فرا بگیرند. منابع زیر از جمله منابعی هستند که می توانید از آنها برای کمک به این کودکان استفاده نمایید.

دانش آموزان مبتلا به نوشتار پریشی در کاردرمانی کودکان

درهرصورت برنامه کاردرمانی میتواند برای اینگونه کودکان از طریق آموزش های کامپیوتری و فنی صورت بپذیرد.

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.