کلینیک کاردرمانی آریان

مهارت نوشتن درکاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • کاردرمانی به تکامل مهارت های نوشتاری کودکان کمک بسیاری می کند
کاردرمانی به تکامل مهارت های نوشتاری کودکان کمک بسیاری می کند

کاردرمانی به تکامل مهارت های نوشتاری کودکان کمک بسیاری می کند

کاردرمانی ، به پیشرفت تکاملی مهارت های نوشتاری فرزندان شما کمک بسیاری می کند

به عنوان یک کار درمانگر کودک ، اغلب با سوالاتی از جانب والدین و معلمان مواجه می شویم که نگران هستند که آیا دست خط فرزندشان ، پیشرفت متناسب با سنش را دارد یا این که او دچار تاخیر رشدی شده است ؟. بنابراین امروز می خواهم با شما مطالبی را در مورد پیشرفت مهارت های نوشتاری به اشتراک بگذارم تا بتوانید برای ارزیابی میزان پیشرفت کودکتان در زمینه در دست گرفتن مداد و نوشتن ، آن را مد نظر قرار دهید . پیشرفت تکاملی در گرفتن مداد در دست گرفتن مداد ، اغلب مشهودترین علایم حرکات ظریف است و نشان می دهد که چگونه مهارت های نوشتاری کودک ، پیشرفت می کنند و این اغلب اولین سوالی است که من از این خانواده های نگران می پرسم ؛ اگرچه شکل گیری تکامل نوشتاری کودک ، حتی قبل از این که او قلم به دست بگیرد هم آغاز شده است .

1 تا 1.5 سال -

کف دست به سمت بالا قرار می گیرد : مداد رنگی یا ماژیک را در کف دست قرار می دهد و انگشت شست دست را بر روی آن می گذارد که کمی بالاتر از ساعد قرار می گیرد . به این مرحله اغلب چنگ زدن اولیه گفته می شود و چیزهایی که نوشته می شوند هم " نا خوانا و خط خطی " هستند . حرکات مربوط به خط خطی کردن ، از شانه و آرنج شروع می شوند که شامل گروهی از عضلات بزرگ هستند و دقت و ظرافت کمی دارند ‌.

کمک کار درمای به مهارت های نوشتاری

2-3 سال -

انگشتان رو به پایین قرار می گیرند: در این سن ، کودک شروع می کند به این که مداد را با تمام دستش نگه دارد و انگشت اشاره ، نزدیک به سر مداد قرار می گیرد و ساعد به سمت پایین و به روی کاغذ می چرخد . کودک کم کم یاد می گیرد که خط و دایره بکشد . رنگ آمیزی و حرکات اولیه مربوط به ترسیم ، هنوز هم توسط گروه های عضلانی بزرگ انجام می شوند . در این مرحله ، سطح کنترل بیشتری نسبت به زمانی که کف دست رو به پایین قرار می گرفت وجود دارد .

3.5 تا 4 سال -

سه پایه ثابت : در این زمان ، کودک می تواند مداد رنگی را با استفاده از انگشت شست و انگشت اشاره خود نگه دارد و این در حالی است که مداد را بر روی انگشت میانی قرار داده است . این به آن معنی است که مجموع هر سه انگشت ، کنترل ابزاری را که در دست گرفته است را به عهده دارند . در هنگام رنگ آمیزی و نقاشی ، حرکات از مفاصل بزرگتر بازو مانند شانه و آرنج آغاز می شود، در این حالت ، انگشتان دست ثابت باقی می مانند و دست به عنوان یک عنصر واحد حرکت می کند . این مربوط به زمانی است که کودک شروع به مرحله پیش نوشتاری می کند و یاد می گیرد که اشکالی از قبیل مربع و علامت به علاوه را بکشد .

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.