کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

  • صفحه اصلی
  • راهکارهای جدید کاردرمانی برای کمک به کودکان در پردازش عواطف منفی
راهکارهای جدید کاردرمانی برای کمک به کودکان در پردازش عواطف منفی

راهکارهای جدید کاردرمانی برای کمک به کودکان در پردازش عواطف منفی

طی مطالعه جدیدی بر روی مردم بومی شیلی جنوبی ، فرضیه ‌های غربی در مورد قابلیت‌ های عاطفی کودکان به چالش کشیده شد و مقدار زمانی که بیرون از خانه صرف می‌شود برای کاردرمانی و کمک به کودکان در تنظیم عواطف ‌شان مورد توجه قرار گرفت.

 

امی هالبرستاد، استاد روانشناسی دانشگاه ایالت کارولینای شمالی و نویسنده تحقیق حاضر می‌گوید: من فکر می‌ کنم بسیاری از افراد، به ‌ویژه در فرهنگ ‌های غربی، چنین فکر می‌ کنند که توانایی کودکان خیلی کمتر از چیزی است که واقعاً از آن برخوردار هستند، ما با مطالعه خود نشان می‌ دهیم که چنین طرز فکری جهانی نیست.

برای مثال طی مطالعه‌‌ ی کاردرمانی کودکان که در مورد مردم Mapuche انجام دادیم دریافتیم که آنها انتظارات متفاوتی در مورد توانایی فرزندان خود در مدیریت ترس دارند، و نقشی که احساس آنها بصورت طبیعی در کمک به بچه ‌ها برای حفظ تعادل عاطفی‌ شان ایفا می‌کند مشهود است.

 

کاردرمانی

 

محققان برای انجام این مطالعه کاردرمانی ، بر روی 271 پدر و مادر و معلم در جنوب شیلی ارزیابی انجام دادند. صد و شش نفر از شرکت ‌کنندگان در مطالعه اهل Mapuche و مردم بومی آن ناحیه بودند. 165 نفر دیگر به جایی غیر از Mapuche تعلق داشتند.

سؤالات نظرسنجی بر اساس مصاحبه و گروه های متمرکز ساخته شد. این سؤالات با هدف درک بهتر تفاوتهای فرهنگی در مورد اعتقاداتی که بزرگسالان نسبت به احساسات کودکان و توانایی کودکان دارند و نقشی که کاردرمانی کودکان میتواند برای توانمند سازی کودکان انجام دهد ، صورت گرفته است.

یکی از یافته‌‌ های حاصل از مطالعه این بود که والدین و معلمان Mapuche به طور قابل توجهی بیشتر از غیر Mapuche انتظار داشتند که فرزندان‌شان بتوانند ترس را کنترل کنند.

هالبرستاد می‌گوید: به وضوح باید گفت که ما در مورد آن دسته از کودکانی که ترس بیمارگونه دارند صحبت نمی‌کنیم. بلکه روی سخن ما در مورد انتظار کاردرمانی از کودکانی است که موقعیتی را درک می‌کنند و در برابر آن عملی انجام می‌دهند یا این موقعیت را بدون ترسیدن می‌پذیرند.

دژا اورتویگ، یکی از نویسندگان مقاله حاضر، با مدرک دکترا و دانشجوی NC State می‌گوید: مردم اعتقاد دارند که بخشی از رشد و بزرگ شدن بچه این است که یاد بگیرد از چیزی نترسند و این همان چیزی است که به شدت بر آن پافشاری می‌شود. والدین از توسعه مهارت‌ های عاطفی همچون مقابله با ترس به عنوان راهی پشتیبانی می‌کنند که به کودکان در تفسیر دنیای اطراف ‌شان یاری برساند.

 

متخصص کاردرمانی

 

نتایج این مطالعه نشان داد که مردم Mapuche ارزش زیادی نیز به ارتباط کودک با طبیعت می‌دهند.

هالبرستاد در رابطه با کاردرمانی و کاهش احساسات منفی در کودکان میگوید: مردم اعتقاد دارند که بچه ‌ها باید به طبیعت احترام بگذارند ولی از آن نترسند. آنها همچنین بر  این اعتقاد هستند که طبیعت می‌تواند به بچه‌ ها کمک کند تا آرام شوند، با غم و غصه به روش مثبت مقابله کنند و در غیر اینصورت عواطف منفی خود را تنظیم نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: والدین، اینجا در ایالات متحده شاید این روش‌ ها را به عنوان راهکارهای احتمالی مورد توجه قرار دهند که می ‌توانند در خانه از آن بهره ببرند. من چنین فکر نمی‌کنم که در هیچ یک از این روش‌ ها لزوماً پیش ‌نویس‌ هایی برای موفقیت وجود داشته باشد، ولی درصدد هستیم تا هر چیزی را که ممکن است برای کودکان و جوانان نتایج مثبت داشته باشد پررنگ ‌تر کنیم. ایده خوبی است که ببینیم آیا صرف زمان بیشتر بیرون از خانه و روش های کاردرمانی کودکان در احترام گذاشتن کودک به طبیعت قابل ‌تحسین به ما در تنظیم عواطف خود یاری می‌رساند و یا به بچه ‌ها در رسیدن به موازنه کمک می‌کند یا نه.

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.