کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

وضعیت عملکردی در کاردرمانی کودکان

وضعیت عملکردی در کاردرمانی کودکان

1. مراحلی که در وضعیت عملکردی کاردرمانی کودکان انجام می شود عبارتند از :

این وضعیت یکی بهترین وضعیت های عملکردی برای تسهیل مراحل حرکتی در کاردرمانی کودکان است از طرف دیگر یکی از تمرینات پایه ایی تسهیل حس عمقی است که در انواع اختلالات می توان برای ایجاد آرامش نسبی از آن استفاده کرد.
 
 
 
کاردرمانی کودکان

 

مراحلی که در وضعیت عملکردی کاردرمانی کودکان انجام می شود عبارتند از:

۱. زانو ها در یک مسیر مستقیم روی پنجه ها قرار گرفته اند و کمی انگشت شصت به سمت خارج نگاه میکند
۲. در اینجا سه نقطه با زمین تماس دارد که به آن سه نقطه فشار میگویند پاشنه ، قاعده انگشت اول و پنجم
۳. حالت چرخش خارجی لگن
۴. وضعیت طبیعی ستون فقرات و گردن با قرار گرفتن چانه روی زانو و قرار داشتن مرکز ثقل بین دو پا
 
به طور کلی نگه داشتن کودک در این وضعیت در تمرینات کاردرمانی کودکان به عنوان یکی از تمرینات کلینیک کاردرمانی به حساب می آید. با توجه به اینکه ممکن است کودکی این مرحله را نگذرانده باشد، بنابراین لازم است متخصص کاردمانی کودکان این تمرینات را  در حین اجرای کاردرمانی جسمانی در برنامه داشته باشد. جالب آنکه این تمرینات آنقدر راحت و ارزان هستند که می توان آنها را بدون دغدغه در منزل و توسط والدین کودکان انجام داد.
 
حس عمقی برای  تعیین وضعیت های مناسب بدن و حتی آگاهی بدن از محیط اطرافش بسیار ضروری است. چنانچه کودکی به هر دلیلی در حین رشد، دچار اختلال در پردازش حس عمقی شود، حتماً در ادامه مسیر زندگی در زمینه های مختلف رشد حرکتی و حتی  شناختی دچار مشکل خواهد  شد. از همین رو متخصصین کادرمانی در کلینیک کاردرمانی و محیط هایی مثل خانه و مدرسه مداخلات حس عمقی را در جلسات کاردرمانی کودکان به کار می گیرند تا این نقص کودکان را فراموش نکرده باشند.
 
برای دریافت ارزیابی دقیق در زمینه حس عمقی و حرکت مناسب در کودک خود باید کودک حتماً ابتدا توسط یک متخصص نوزادان و سپس توسط یک متخصص کاردرمانی کودکان ارزیابی شود تا راهکارهای مناسب به شما برای بهتر طی کردن مسیر رشد حرکتی و پردازشی حس عمقی او داده شود.
 

کلینیک کاردرمانی آریان با خدماتی از قبیل بازی درمانی، گفتاردرمانی، تمارین حرکتی و حسی و خدمات متنوع دیگرآماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت تماس با کلینیک کاردرمانی آریان از طریق شماره های زیر اقدام کنید:

021-22091719

021-22142604

021-26766428

و شماره واتساپ:09301969614

 
 

مطالب پیشنهادی:

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.