کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی کودکان

  • صفحه اصلی
  • توصیه های کاردرمانی درباره تنظیم ساعت خواب کودکان
توصیه های کاردرمانی درباره تنظیم ساعت خواب کودکان

توصیه های کاردرمانی درباره تنظیم ساعت خواب کودکان

 
به طور کلی خوابیدن و کیفیت خواب یک امر مرتبط با سیستم ریتم سیرکادین است که در کاردرمانی کودکان نیز به درمان و بهبود کیفیت خواب کودکان نیز پرداخته می شود. ریتم سیرکادین در بدن تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی فعالیت خود را انجام می دهد. در دوران زیر دوازده ماهگی این چرخه ساعت زیستی بدن که مهم ترین آن خواب می باشد تنظیم نیست، چرا که هنوز ساختار های مغزی مثل هیپوتالاموس و تالاموس رشد کافی انجام نداده اند. اما پس از این سن به طور اتوماتیک این چرخه خواب و بیداری و دفع و هضم غذا تنظیم خواهد شد.
 
این فرایند به این صورت است که بدن ساعت ده شب را بهترین زمان به خواب رفتن انتخاب کند و ساعت 6 صبح هم بهترین زمان برای بیداری همچنین شایان توجه است که بهترین زمان برای هضم غذا 8 شب تا 4 صبح می باشد و بهترین زمان برای دفع چهار صبح تا ساعت دوازده می باشد. این ساعات ممکن است در کودکان عقب یا جلو شود،
 
ولی نکته مهم که کاردرمانی توصیه می کند، جلوگیری از تلاطم این وضعیت است. اگر ساعات خواب کودک تلاطم داشته باشد همه چرخه ساعتی خواب بهم می ریزد. گاهی اوقات پیش می آید که والدین به این موضوع که علاوه بر کودک، خود والدین نیز دچار اختلال خواب هستند، بی توجه هستند. بنابراین الگوی ساعات زیستی کودک هم همانطور تربیت می شود.
 
 
کاردرمانی کودکان
 
 
به طور کلی در کاردرمانی کودکان برای والدین پیشنهاداتی در این زمینه مطرح می شود که تعدادی از این پیشنهادات در اینجا ذکر شده است :
 
1. اگر می خواهید کودک شما در یک ساعت مقرر بخوابد تنظیم خواب را از زمان بیداری او انجام دهید.
2. فعالیت ها و برنامه های حرکتی و حسی کودک در طول روز متناسب با توان کودک افزایش یابد.
3. خواب بعد از ظهر کودک کمتر از دو ساعت باشد.
4. تغذیه و ساعت دفع کودک را هم تنظیم کنید.
5. قبل از خواب تا حداقل دو ساعت قبل خواب کودک از تماشای تلویزیون توسط کودک جلوگیری کنید.

کلینیک کاردرمانی آریان با خدماتی از قبیل بازی درمانی، گفتاردرمانی، تمارین حرکتی و حسی و خدمات متنوع دیگرآماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت تماس با کلینیک کاردرمانی آریان از طریق شماره های زیر اقدام کنید :

021-22091719

021-22142604

021-26766428

و شماره واتساپ:09301969614

مطالب پیشنهادی:

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.