کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • کاردرمانی کودکان اوتیسم در اختلالات پردازش حس شنیداری
کاردرمانی کودکان اوتیسم در اختلالات پردازش حس شنیداری

کاردرمانی کودکان اوتیسم در اختلالات پردازش حس شنیداری

1. آیا رویکرد پردازش حسی به تنهایی برای کاردرمانی این کودکان کافی است؟

کودک اوتیسم دارای اختلالات پردازش حس شنیداری به دلیل دوری کردن از صداهای بلند در کاردرمانی پر کاری حسی یا بیش حسی شنیداری تشخیص داده شده است. این در حالیست که در زمان بازی با تبلت صدای آن را بسیار بسیار بلند می کند!
 

آیا رویکرد پردازش حسی به تنهایی برای کاردرمانی این کودکان کافی است؟

اشتباهی که در بعضی از مراجعین به مرکز کاردرمانی آریان می شنویم این است که در مراجعاتشان به مراکز دیگر، ظاهراً پردازش حسی فقط با عنوان پر کار و کم کار مطرح می شود. اما این در حالی است که پردازش حسی فقط بحث پر کار بودن یا کم کار بودن حواس نیست. 
 
کاردرمانی اوتیسم
 
ما در کاردرمانی کودکان با پردازش اطلاعات ورودی به مغز سر و کار داریم و این امر نیاز به تشریح بشتر دارد. برای نمونه پردازش حواس به خصوص آنچه اخیراً به عنوان پر کاری حسی یا کم کاری حسی از آن یاد می شود، اگر به عملکرد اجرایی ختم نشود، آب در هاون کوبیدن است. بنابراین طرح مسائلی از این دست نیاز به پاسخ بسیار به شبهات دارد که این پاسخ ها باید با ارزیابی های مختلف توسط متخصص کاردرمانی انجام پذیرد.
 
به عنوان مثال کودک اوتیسم که در ابتدای این مقاله مطرح شد و بارها در طول این سالها در بالین بیماران از متخصصین کاردرمانی کودکان این سوال می شود. پیشنهاد متخصصین کلینیک کاردرمانی آریان در این امر مشارکت در این زمینه است تا مفاهیم گنگ و پر ابهام و پر سوال را به یک طرحواره قابل درک و قابل استناد هم برای درمانگران و هم برای مراجعین تبدیل کنیم. همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه یکپارچگی حسی دارید، پیشنهاد می کنیم مقالات این زمینه را مطالعه کنید.

 

 کلینیک آریان با خدماتی از قبیل بازی درمانی، گفتاردرمانی، تمارین حرکتی و حسی و خدمات متنوع دیگرآماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت تماس با کلینیک کاردرمانی آریان از طریق شماره های زیر اقدام کنید:

021-22091719

021-22142604

021-26766428

و شماره واتساپ:09301969614

 

مطالب پیشنهادی:

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.