کلینیک کاردرمانی آریان

کاردرمانی اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • تشخیص رفتارهای پر تکرار در کاردرمانی کودکان دارای اوتیسم
تشخیص رفتارهای پر تکرار در کاردرمانی کودکان دارای اوتیسم

تشخیص رفتارهای پر تکرار در کاردرمانی کودکان دارای اوتیسم

1. آیا بردن دست ها به صورت مکرر به سمت دهان در کودکان نشانه شبه اوتیسم است؟

در یکی از پرسش هایی که از متخصص کاردرمانی ما شده بود درباره فرزندی که 2 سال و 8 ماه سن دارد و مشکل اصلی کودک توسط والدین اینطور بیان شده بود که فرزند من مدام دستهایش را به سمت دهانش بردن و خوردن بود و در مراجعه به پزشک تشخیص شبه اوتیسم داده شده است. حال ما قصد داریم در این مقاله از دیدگاه کاردرمانی اوتیسم به بررسی این مشکل در کودکان بپردازیم.
 

آیا بردن دست ها به صورت مکرر به سمت دهان در کودکان نشانه شبه اوتیسم است؟

در ابتدا باید گفت اگر دکتر به شما تشخیص شبه اوتیسم داده است احتمالاً مشکل اصلی کودک چیزی بیش از بردن مداوم دست ها به سمت دهان می باشد. اما در این مورد نکات زیادی مطرح هستند که باید پیش از پاسخ به آن ها رسیدگی کرد.
 
از آن جمله ارزیابی های کاردرمانی، معاینه داخل دهان کودک از نظر چکاپ حسی بافت عضلانی داخل دهان است که این کار توسط متخصص گفتاردرمانی انجام خواهد شد. از دیگر اقدامات کاردرمانی چکاپ وضعیت شناختی و رشد شناختی کودک است (اگر توضیحات و اصطلاحات برای شما گنگ و یا پیچیده است نگران نباشید در مراجعه حضوری به کلینیک کاردرمانی کودکان و یا استفاده از ویزیت هایی که به صورت کاردرمانی آنلاین و یا کاردرمانی در منزل انجام می شود برای والدین به صورت ساده و خلاصه توضیحات مربوطه داده خواهد شد.)
 
کاردرمانی کودکان
 
سپس در کاردرمانی کودکان چگونگی روند وزن گیری کند از تولد تا کنون و وزن دقیق حین تولد کودک باید از والدین این کودک پرسیده شود و مقدار دقیق آن مشخص شود. علاوه بر اینها باید مواردی مثل ناهنجاری های فکی یا عضلات زبان یا کام در کودک توسط متخصص کاردرمانی کودکان بررسی شود که آیا این ناهنجاری ها در کودک وجود دارد یا خیر؟
 
حتی نیاز است که متخصص کاردرمانی کودک شما برای تشخیص اوتیسم نحوه رفتار تغذیه ایی کودک و اینکه آیا ایشان محدودیت غذایی دارند یا خیر را مورد بررسی قرار دهد و البته وضعیت و کیفیت خواب کودک باید در یک ارزیابی جامع و دقیق مورد بررسی کامل قرار بگیرد.
 
پس از این ارزیابی دقیق و معاینات کلی، کاردرمانی کودک می توان راهکار مناسب را پیشنهاد نمود تا کودک از راه دور مورد آزمون و خطا قرار نگیرد و خدای نکرده آسیب نبیند. راهکارهای پیشنهادی در این جور مواقع بیشتر به سمت ماساژهای داخل دهانی داده می شوند ولی ما این مورد را پیشنهاد نمی کنم چرا که هنوز علت دقیق این رفتار از سوی کودک شما مشخص نیست و حتماً نیاز به ارزیابی و معاینه دقیق در مورد ایشون احساس می شود.
 

 کلینیک آریان با خدماتی از قبیل بازی درمانی، گفتاردرمانی، تمارین حرکتی و حسی و خدمات متنوع دیگرآماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. جهت تماس با کلینیک کاردرمانی آریان از طریق شماره های زیر اقدام کنید:

021-22091719

021-22142604

021-26766428

و شماره واتساپ:09301969614

 

مطالب پیشنهادی:

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.