کاردرمانی درفلج مغزی ۱

کاردرمانی در فلج مغزی

فلج مغزی یکی از شایع ترین علل ناتوانی جسمی در دوران کودکی است که منجر به مشکلات متعددی در فرد شده، سطح استقلال و مشارکت در انجام فعالیت های روزمره زندگی را کاهش می دهد. هدف این مقاله تاثیر برنامه منزل کاردرمانی بر میزان عملکرد در فعالیت های روزمره زندگی در کودکان فلج مغزی 5 تا 12 ساله است. قدم اول تعریف صحیح بیماری فلج مغزی: فلج مغزی یا بیماری سی پی یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها در ایران است و طبق آمار در حدود ۵۰۰،۰۰۰ نفر را درگیر خود کرده است. بیماری فلج مغزی همچنین یک نارسایی کاملاً پیچیده است که دارای انواع مختلف می‌باشد.

این مشکل دارای علائم و نشانه‌های بسیار متنوع است و امکان مشاهده این علائم در سطح خفیف تا سطح شدید در بین افراد وجود دارد. به همین خاطر طبیعی است که والدین به دنبال پیشگیری از ایجاد این شرایط برای فرزندان خود باشند. در صورتی‌که کودک شما به فلج مغزی مبتلا شده یا مشکوک به ابتلای به آن می‌باشد، مهم است که شما از بیماری فلج مغزی، دلایل ایجاد آن، نشانه‌های بیماری، و در نهایت بهترین روش‌های درمان برای آن درک مناسب و اطلاعات کافی داشته باشید. فلج مغزی اصطلاحی است که در برگیرنده مجموعه‌ای از شرایط عصبی است و باعث می‌شود ناتوانی فیزیکی برای فرد ایجاد شود. در حقیقت این بیماری بر سیستم مغز و اعصاب تاثیر می‌گذارد. فلج مغزی یا سی پی قابل درمان نیست. با این وجود با استفاده از درمان‌های فیزیوتراپی و کاردرمانی می‌توان علاوه بر کاهش علائم ناشی از فلج مغزی، به بیماران نحوه کنار آمدن با بیماری و انجام فعالیت‌های روزمره را آموزش داد.