کلینیک کاردرمانی آریان

اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • میزان اضطراب در افراد مبتلا به اوتیسم
 میزان اضطراب در افراد مبتلا به اوتیسم

میزان اضطراب در افراد مبتلا به اوتیسم

اضطراب در افراد مبتلا به اوتیسم

دنیا میتواند محل گیج‌کننده برای کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم باشد.کودکان اوتیسم ممکن است موقعیت‌های اجتماعی و یا ناآشنا را به سختی درک کنند. آن‌ها اغلب به سختی تفکرات و احساسات و عکس العمل دیگران را  متوجه می شوند. درنتیجه افراد و موقعیت ها برای کودکان اوتیسم غیرقابل‌پیش‌بینی به نظر میرسند، که باعث بروز مشکلات استرس و اضطراب درکودکان اوتیسم شود.

 کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم، به خصوص کودکان ، ممکن است به شما بگویند که احساس نگرانی و اظطراب  دارند. ما باید رفتار چالش برانگیز کودکان را متوجه و با تکنیک کاردرمانی کودکان به بهبود وضعیت شان کمک کنیم.

 

اضطراب در افرادد مبتلا به اوتیسم

برای مثال، کودک مضطرب شما ممکن است اصرار بیش از حدی برای انجام کارهای همیشگی و روزمره را داشته باشد. اختلالات بی خوابی ، بدخلقی و اعصبانیت بیس از حد کودکان اوتیسم ، عقب کشیدن و دوری کردن از موقعیت اجتماعی ,تکان دادن  پاها و دست‌هایشان و  انجام کارهایی که باعث آسیب رساندن به خودشان شوند ، مانند ضربه‌ زدن به سرشان ، خارش پوستشان و یا گاز گرفتن دستشان  شامل میشود.

 

 

اوتیسم و اضطراب

 

اضطراب بخشی طبیعی از زندگی افراد است و مشکلی است که همه افراد در برخی از مراحل  زندگی خود تجربه می‌کنند. شما هرگز نمی‌توانید از هر چیزی که موجب اضطراب یا استرس برای کودکان اوتیسم می‌شود، خلاص شوید. حتی چیزهایی که برای او مفید نباشد.

اما چیزهایی وجود دارد که شما می‌توانید برای رفع نگرانی‌های کودک خود انجام دهید و او را تشویق کنید تا سطوح اضطراب خود را مدیریت کند. ببینید چه چیزی کودک شما را نگران می‌کند.از آنجا که کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم می‌توانند با درک و ارتباط احساسات مشکل داشته باشند، شما ممکن است نیاز داشته باشید که علایم کودک خود را متوجه شوید و بفهمید  که چه چیزی باعث نگرانی و یا استرس او می‌شود.

 

 لینک منبع 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.