کلینیک کاردرمانی آریان

اوتیسم

آیا فرزند من اوتیسم دارد ؟

آیا فرزند من اوتیسم دارد ؟

آیافرزند من مبتلا به اوتیسم است ؟

با شناخت علائم اولیه و نشانه های اوتیسم ,شما به عنوان پدر و مادر نمی‌خواهید باور کنید که فرزند شما دچار مشکل است اما وقتی اوتیسم از راه میرسد در حالت ایده‌آل درسن هیجده ماهگی, تفاوت زیادی  را در کودک و یادگیری او ایجاد می‌کند. مهم نیست فرزند شما چه سنی دارد, امید خود را از دست ندهید. مداخله و درمان می‌تواند اثرات اختلال اوتیسم را کاهش دهد , به کودک در یادگیری کمک می کند و تسهیل دررشد را به همراه دارد.

اوتیسم

 

اوتیسم چیست؟

اوتیسم یک طیف از اختلالات مرتبط به هم با یک هسته مشترک ازعلایم است. اختلال طیف اوتیسم در اوایل کودکی ظاهر می‌شود که باعث تاخیر در بسیاری از زمینه‌های اساسی رشد مانند یادگیری کلامی, بازی و تعامل با دیگران شامل می‌شود. علایم و نشانه‌های اوتیسم به طور گسترده‌ای متفاوت است.  بعضی از کودکان مبتلا به اوتیسم تنها اختلالات خفیف دارند درحالی که بعضی کودکان موانع بیشتری برای مقابله با آن دارند.

 

 با این حال, هر کودک در طیف اوتیسم حداقل تا حدودی در سه زمینه زیرمشکلاتی دارد:

1. ارتباط کلامی و غیر کلامی

2. ارتباط با دیگران و جهان پیرامون آن‌ها

 3. فکر کردن و رفتار انعطاف‌پذیری

افکار مختلف در میان پزشکان ووالدین و متخصصان درباره آنچه باعث اوتیسم میشود و بهترین شیوه درمان آن وجود دارد.یک واقعیت وجود دارد که اکثرا همه با آن موافقت دارند و آن اینست که مداخله زود هنگام و کاردرمانی به تسهیل روند درمانی کمک میکند. برای کودکان با نشانه های پرخطر و کودکان زودرس کار درمانی میتواند تفاوت چشمگیری داشته باشد.

 

لینک منبع

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.