کلینیک کاردرمانی آریان

اختلال بیش فعالی

ارتباط بیش فعالی با استرس

ارتباط بیش فعالی با استرس

بیش فعالی :

علائم  بیش فعالی مانند مشکلات تمرکز، می تواند منجر به سرخوردگی و احساس کنترل و ناامیدی شود .  بیش فعالی همچنین ممکن است با سایر شرایط سلامت روانی همراه باشد . شرایطی که با استرس نیز همراه است مانند افسردگی - افکار منفی – اضطراب – اختلال در خواب. همه افراد دچار استرس و اضطراب هستند،اضطراب به شما کمک می کند که تمرکز کنید و این خوب است چون می تواند شما را در کار کردن سختکوش کند و واکنش شمارا افزایش دهد. در غیر این صورت، ممکن است شما را دچار مشکلات خطرناکی کند. استرس و اضطراب زمانی بدتر می شود که  به توانایی شما برای عمل کردن غلبه کند. هنگامی که سطوح استرس برای دوره های طولانی باقی می ماند، به مشکلاتی مانند افسردگی و بیماری های قلبی منجر می شود.

هر فرد مبتلا به بیش فعالی - کودکان، نوجوانان و بزرگسالان - می تواند برای مدیریت بیش فعالی و کاهش استرس تلاش زیادی کند. این استراتژی ها می تواند برای هر سنی سازگار باشد  و شامل موارد زیر می باشد:از طریق برنامه درمان بیش فعالی خود را دنبال کنید در صورت تداوم رفتار در برنامه درمان بیش فعالی  قبل از هر گونه تغییر در برنامه درمان خود، با پزشک خود صحبت کنید. مهارت های مدیریت استرس را یاد بگیرید .شما می توانید مهارت های لازم برای مقابله  موثرتر یا کاهش استرس را بیاموزید.

 در اینجا چندین زمینه برای بررسی وجود دارد:

استراتژی برای مقابله یا اجتناب از شرایط استرس زا, بهبود مهارت های ارتباطی یادگیری برای صحبت کردن و نیازهای خودتان .برخی از عوامل استرس زا را به سادگی می توان از بین برد به عنوان مثال، برای یک کودک مبتلا به بیش فعالی ، میتوان برنامه را با یک کودک دیگر برنامه ریزی کرد و از نزدیک آنها را تماشا کرد. یک نوجوان یا بزرگسال ممکن است بخواهند در طول زمان استرس فعالیت های اضافی را کاهش دهند.

 

لینک منبع 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.