کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار سلامت کودک

بهداشت روانی کودکان

بهداشت روانی کودکان

 

مطالعات از یک بحران بهداشت روانی در آمریکا خبر میدهد . در یک سال گذشته کودکان نیز برخی از بیماری‌های روانی مانند اضطراب ، افسردگی و دیگر بیماری‌های روانی را تجربه می‌کنند  .به گفته مرکز کنترل بیماری‌ها , 33 / 57 درصد از کودکان سه ‌ساله مبتلا به اختلال اضطراب و 33 / 63 درصد از کودکان سه ‌ساله مبتلا به اختلال افسردگی تشخیص‌داده شده‌اند . اتحاد ملی در مورد بیماری روانی ، گزارش می‌دهد که یکی از هر پنج نوجوان ، دست ‌کم یک " اختلال روانی شدید " را در طول زندگی خود تجربه خواهند کرد ، به طوری که تقریبا ً ۹۹ درصد از کودکان بین ۵ تا ۱۵ سال سن دارند .

توجه به سلامت روان کودکان اهمیت زیادی دارد مطالعات نشان می‌دهد که حضور یک بزرگسال دلسوز یا یک رابطه امن می‌تواند نقش محافظتی و مراقبتی مهمی درمواجهه با حوادث تروماتیک در کودکان و نوجوانان ایفا کند.

 

تبادل اطلاعات مثبت در مورد احساسات و چالش‌ها

 

مدیر برنامه اختلالات اضطرابی در مرکز مطالعات کودک ییل می‌گوید : " به کودک خود نشان دهید که با صحبت کردن درباره خودشان بسیار خوب است . "

 

مشکلات روانی 

بخشی از حفظ بهداشت روانی یعنی شفاف بودن احساسات و بیان آنها بطور شفاف و واضح زیرا صحبت در مورد احساسات میتواند از فشار و آسیب های آنها جلوگیری کند. استفاده از داروهای تجویز شده برای افسردگی ، ملاقات با یک کاردرمانگر و  انجام یوگا میتواند به سالم ماندن کودکان و حفظ تناسب ذهنی آنها کمک کند .

دکتر الکساندرا هملت ، روانشناس بالینی در مرکز اختلالات خلق در موسسه ذهن کودک می‌گوید : " ما باید همانطور که درباره بیماری‌های جسمانی صحبت کنیم درمورد بیماریهای روانی هم صحبت کنیم. من فکر می‌کنم این کاملا به کودک شما بستگی دارد اما در غیر این صورت والدین باید با دادن اطلاعات به کودکان کمک ‌کند تا در مورد احساساتش بیشتر صحبت کند.

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.