کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار سلامت کودک

  • صفحه اصلی
  • ارتباط سن والدین با خطر ابتلا به اختلالات عصبی مزمن
ارتباط سن والدین با خطر ابتلا به اختلالات عصبی مزمن

ارتباط سن والدین با خطر ابتلا به اختلالات عصبی مزمن

 

نتایج یک مطالعه جدید در مجله روانشناسی کودک و بزرگسال آمریکایی که توسط elsevier  منتشر شده‌است ، گزارش می‌دهد که سن والدین با خطر ابتلا به اختلالات عصبی مزمن در کودکان ، از جمله اختلال طیف اتیسم، اختلال کمبود توجه  ( adhd )  ، اختلال وسواسی - جبری ( ocd ) و (td / ct) مرتبط استتاثیر سن والدین ، پیش از این خطر ابتلا به چندین اختلال عمده عصبی در فرزندان شامل asd , adhd و اسکیزوفرنی را نشان داده‌است .

این مطالعه شواهد جدیدی درباره ارتباط بین سن در والدی و خطر برای td / ct و ocd در کودکان ارایه می‌دهد .برای اولین بار تحقیقات ما نشان می‌دهد که سن والدین با خطر ابتلا به اختلالات روان‌پزشکی در کودکان ارتباط دارد.   محققان در مرکز تحقیقات و درمان اوتیسم واقع در دانشکده پزشکی دانشگاه مونت سینای  و هم مرکز تحقیقات ملی روانشناسی  ،  در مورد اثرات سن مادر و پدر در بارداری  با استفاده از یک نمونه بزرگ مبتنی بر جمعیت ، مطالعه تشخیصی متقاطع را انجام دادند .

در این پژوهش ،  محققان به طور همزمان به بررسی رابطه بین سن در والدین و چندین شرایط مختلف روانشناختی( td / ct، asd ، adhd ، ocd )در فرزندان پرداخته‌اند . آن‌ها دریافتند که سن کم والدین  با افزایش خطر برای adhd و td / ct همراه است ، در حالیکه سن بالای والدین با asd و ocd مرتبط است .

با توجه به اظهارات دوروتی " :ما برای بررسی روابط پیچیده بین سن والدین و ریسک  فرزند برای شرایط سلامت روانی ، از یک گروه بسیار بزرگ ملی استفاده کردیم . نتایج مطالعات ، به ما در کشف مکانیسم‌های خاص که بر خطر بیماری‌های روانی کودکان تاثیر می‌گذارند ، کمک می‌کند . "

 

لینک منبع

 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.