کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • خطر رویارویی با پلیس در افراد اوتیستیک
خطر رویارویی با پلیس در افراد اوتیستیک

خطر رویارویی با پلیس در افراد اوتیستیک

 

بازرسی یک افسر پلیس می‌تواند برای هر کسی یک رویارویی استرس زا باشد ، اما برای افراد مبتلا به اوتیسم خطرناکتر است . تحقیقات قبلی نشان داده‌است که حدود ۱ نفر از هر ۵ نوجوان مبتلا به اوتیسم در سن ۲۱ سالگی متوقف و توسط پلیس مورد سوال قرار گرفته اند .  افراد دارای معلولیت ، از جمله اوتیسم ، پنج برابر بیشتر از افراد با معلولیت های دیگر  زندانی خواهند شد .

 موریس و همکارانش یک ماژول ایمنی پلیس براساس واقعیت مجازی را مورد آزمایش قرار دادند که در آن ۶۰ نفر مبتلا به اوتیسم شرکت ‌کردند ( سن متوسط تقریبا ً ۱۷ سال) . شرکت کنندگان که یک هدست واقعی را برای سه جلسه استفاده می‌کردند ، چهار تعامل دو دقیقه ای رو با افسران پلیس مجازی تجربه کردند . از آنجا که این مطالعه بصورت یک ارزیابی ایمن و امکان پذیر طراحی شده‌ بود ، محققان از شرکت کنندگان در مورد اثرات جانبی استفاده از سیستم واقعیت مجازی سوال کردند . سیزده درصد از آنها مشکلات خفیف مانند سردرد خفیف یا حالت تهوع را تجربه کردند که به سرعت حل شد.

تقریبا ً همه شرکت کنندگان این مطالعه را تمام کردند و ۸۰ % گفتند دوست دارند دوباره از برنامه استفاده کنند . موریس گفت که این امر نشان داد که مداخله در نوجوانان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم امکان پذیر است . دکتر Arun Karpur ، رئیس مرکز علوم داده‌ها در دانشگاه اوتیسم ، اشاره کرد که واقعیت مجازی به عنوان یک تکنیک برای کمک به بهبود مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی افراد مبتلا به ASD در حال ظهور است .

 

او افزود : "  متخصصان انتظامی همچنین باید درکی از ASD اوتیسم داشته باشند و هم افسران پلیس باید برای این وضعیت آموزش ببینند ".

موریس گفت که تحقیقات آتی این مساله را مورد بررسی قرار خواهند داد که آیا ماژول ایمنی واقعی پلیس ،مهارت‌های دنیای واقعی مرتبط با تعاملات پلیس ایمن را بهبود می‌بخشد یا نه . او افزود که اگر این آزمایش ادامه پیدا کند ، این برنامه می‌تواند به طور گسترده ای به عنوان یک  نرم افزارگوشی هوشمند در دسترس باشد.

 

 لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.