کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • آیا سیمترا اوتیسم دارد؟ طراحان بازی های ویدیویی باید پاسخگو باشند
آیا سیمترا اوتیسم دارد؟ طراحان بازی های ویدیویی باید پاسخگو باشند

آیا سیمترا اوتیسم دارد؟ طراحان بازی های ویدیویی باید پاسخگو باشند

بله ، بالاخره انتظار ها به پایان رسید و! جف کاپلان بلیزارد ، تئوریها و اظهار نظرهای مختلف طرفداران را تایید کرد و گفت سیمترا اوتیسم دارد.

برای آن دسته از شما که این سوال برایشان پیش امده باشد که من درباره چه چیزی صحبت می کنم ، خواندن پاراگراف بعدی خالی از لطف  نخواهد بود.

سیمترا شخصیتی است که یک بازیکن می تواند در بازی ویدیویی Overwatch انتخاب کند.  Overwatch یکی از بازی های پر طرفداری است که در سال 2016 توسط  شرکت بلیزارد طراحی شد و در ان بازیکنان به 2 تیم 6 نفره تقسیم بندی می شوند. پس از ان می توانند 30 شخصیت مختلف را انتخاب کنند که هر کدام ویژگی های شخصیتی منحصر به فردی دارند و از انها  برای بازی در تیم استفاده کنند.

در این بازی ، "Overwatch"  گروهی است که توسط سازمان ملل متحد برای محافظت از جهان در برابر Omnics (هوش مصنوعی ای که دچار مشکل شده) گرد هم آمده است. درواقع پس از گذشت چند دهه ، Overwatch  با افزایش فساد و ارتکاب جرایم متعدد و برای مقابله با انها طراحی گردید.
و اکنون زمانی که فساد و تروریسم رو به افزایش است دوباره این بازی بازطراحی شده است چراکه واضح است كه جهان مجددا به نيروي   Overwatch نیاز دارد. بنابراین گروهی از مردم برای نجات جهان از دست افراد شرور باید دور هم جمع شوند. و این همان جایی است که سفر ما شروع می ود.

سیمترا یکی از 30  کاراکتری است که بازیکننان می توانند در انجمن Overwatch برای خود انتخاب کنند. در حالی که  این کاراکتر  در سال 2016 تنها یک شخصیت پشتیبان بود ، در سال 2018 دوباره طراحی شد تا نقش برجسته ای را در نجات جهان داشته باشد.

استعدادهای اصلی سیمترا عبارتند از خلق تله پورترها برای تغییر جهت نبرد و ساخت برجک برای از بین بردن دشمنانی که از مسیر خاصی در حال عبور هستند. در طول طراحی مجدد این کاراکتر ، توانایی های گسترده سیمترا بدون داشتن تخصص خاصی انتقادات گسترده ای را به وجود اورد. علاوه بر این شخصیت او به داشتن نیت های نامشخص متهم گردیده است.

جدا از قدرت فوق العاده او در این بازی ویدئویی ، باید ببینیم که چرا اوتیسم سیمترا تا این حد اهمیت دارد

امروزه رسانه ها به اوتیسم توجه خاصی دارند.. ما مکس براورمن را در پرنهود ، ​​جولیا را در خیابان سیسم و سام گاردنر را در آتیپیک دیدیم که به این بیماری مبتلا هستند. امروزه اکثر فیلم ها ، کتاب ها ، نمایش های تلویزیونی و بازی ها می خواهند به کودکان مبتلا به اوتیسم توجه بیشتری کنند
البته در حال حاضر همه ما منتظر هستیم که ببینیم این کار درست است یا خیر.

همانطور که می دانیم یک فرد مبتلا به اوتیسم کاراکتر مخصوص به خود را دارد. و هیچ مدل کاملی برای توصیف یک فرد مبتلا به اوتیسم وجود ندارد که رسانه ها بخواهند ان را به تصویر بکشند. در حقیقت ، رسانه ها می توانند به جای کمک کردن به انها باعث بد فهمیده شدنشان شوند

با این که اوتیسم می تواند خود را به هزاران شکل متفاوت نشان دهد ، ما امیدواریم که رسانه ها بتوانند موارد خوبی را برای نمایش یک فرد مبتلا به اوتیسم به جامعه انتخاب نمایند.
و این همان چیزی است که   درباره سیمترا صدق می کند. علیرغم رولرکوستری که طراحان برای او طراحی کرده اند، نقاط قوت او در اوتیسم نهفته است. وقتی شخصی سیمترا را به عنوان شخصیت خود انتخاب می کند ، در واقع یک ابرقدرت را انتخاب کرده که. قدرت های او   ریشه در اوتیسم دارند.


 

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.