کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار اوتیسم

  • صفحه اصلی
  • کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی و اوتیسم در کشور
کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی و اوتیسم در کشور

کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی و اوتیسم در کشور

کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی و اوتیسم در کشور

این آماری است که جناب آقای ساری )رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور( اعلام کرده است و به گفته ایشان از این تعداد ۱۴ مدرسه نیاز دانش آموزان اوتیسم است.

سید جواد حسینی در وداع و تقدیر از مدیر کل قبلی و همچنین معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: طبق نیازسنجی ها به ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور نیاز داریم. در حال حاضر طرحی را برای سنجش فضاهای آموزشی استثنایی در کشور پیاده سازی و اجرا کرده‌ایم.

وی در خصوص سهم فضاهای آموزشی گفت: سهم فضای آموزشی حوزه استثنایی را ۲۲.۵ مترمربع و سهم فضای آموزشی معمولی را ۵.۳ مترمربع است و طبق نیازها به ۲۱۰ مدرسه استثنایی نیاز داریم.

وی با اشاره به رویکرد فراگیری و مناسب سازی در نظام تعلیم و تربیت به ورود خیران مدرسه ساز برای ساخت مدارس استثنایی اشاره کرد و گفت: ساخت مدارس برای دانش آموزان اوتیسم نیز از دیگر برنامه‌ها است.

حسینی در رابطه با دانش آموزان اوتیسم یاد آور شد: ۶۰ دانش آموز اوتیسم مازندران فاقد مدرسه خاص هستند و در کشور نیز به ۱۴ مدرسه اوتیسم نیاز داریم.

در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش های جناب آقای عسگری نیکزاد مدیر کل قبلی، جناب آقای علیرضا سعیدی پور را به عنوان مدیر کل جدید آموزش و پرورش معرفی شد.

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.