کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • ورزش های رزمی به ارتقای تعاملات اجتماعی در جوانان مبتلا به اوتیسم کمک میکند
ورزش های رزمی به ارتقای تعاملات اجتماعی در جوانان مبتلا به اوتیسم کمک میکند

ورزش های رزمی به ارتقای تعاملات اجتماعی در جوانان مبتلا به اوتیسم کمک میکند

براساس تحقیقات جدید کاردرمانی منتشر شده در مجله اوتیسم و ​​اختلالات رشد ، یک برنامه جودو متناسب با هدف می تواند به جوانان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) کمک کند تا میزان فعالیت بدنی خود را افزایش دهند.

یافته ها از تاثیرات هنر های رزمی مانند جودو در کاردرمانی کودکان شواهد مقدماتی را ارائه می دهد که برنامه های هنرهای رزمی می تواند به جوانان اوتیسم کمک کند تا 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا جدی را که توسط وزارت بهداشت درمان و خدمات انسانی ایالات متحده توصیه می شود ، بدست آورند. ژانت ام گارسیا ، استادیار در دانشگاه فلوریدا مرکزی که مسعول تحقیق در این مطالعه است، در این رابطه توضیح میدهد:

علایق من برای تحقیق بر روی بهبود عوامل بهداشتی ، مانند فعالیت بدنی و تغذیه ، در جوانانی که اختلالات طیف اوتیسم دارند (ASD) از تحقیقات قبلی ، تمرکز بیشتری داشته و پیشرفت های کرده اند که نشان میدهد هنرهای رزمی به عنوان یک فعالیت لذت بخش ممکن است برای این کودکان جذاب باشد.

 

وی ادامه داد : کاراته به عنوان یکی از ورزش های رزمی دارای مزایایی برای تعاملات اجتمایی کودک میشود. ما فرض کردیم که تأکید بر آگاهی ذهنی و دفاع از خود که توسط جودو ارتقا می یابد ، مزایای دیگری برای جوانان ASD  دارد.

در این تحقیق ، 14 شرکت کننده در سنین 8 تا 17 سال در یک دوره 45 دقیقه ای در جودو یک بار در هفته به مدت 8 هفته شرکت کردند.

این کلاس به طور خاص برای کودکانی که در کاردرمانی اوتیسم در طیف اوتیسم تشخیص داده شده اند طراحی شده است و شرکت کنندگان بر اساس سن خود به گروه های کوچکتر از هم جدا می شوند. این دروس شامل یک گرم کردن مختصر و به دنبال آن دستورالعمل هایی در مورد برگزاری جودو بود. مربی این کودکان هر تمرین اصلی معمول را در مراحل کوچک تقسیم می کند در حالی که چندین بار کلامی آن را توصیف و تکرار می کند.

 

هر جلسه کاردرمانی در صورتی به اتمام میرسید که جودو فقط باید در طول جلسات استفاده شود و زمان اختصاص داده شده به تمرین هایی مثل تکنیک های تنفس و ذهن آگاهی ، از جمله تأمل شرکت کنندگان در فعالیت های انجام شده صورت میگرفت .

همچنین اندازه گیری شتاب سنج برای اندازه گیری فعالیت بدنی روزانه هر شرکت کننده در طول دوره مورد مطالعه قرار میگرفت. محققان دریافتند که ورزش جودو با افزایش فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید در بین شرکت کنندگان همراه است.

 

غالباً تصور می شود که جوانان مبتلا به اوتیسم یا ASD از نظر بدنی خوب نیستند یا ترجیح می دهند که فعال نباشند. با این حال ، در پی یافتن فعالیتهایی که به بهترین وجه برای کاردرمانی این کودکان کار می کند و مشابه فعالیت جوانان معمولی در حال رشد است، هستیم. این بچه ها از این برنامه لذت می برند و بسیاری از آنها بعد از مطالعه به تمرین جودو میپردازند.

 

نیمی از شرکت کنندگان به دنبال برنامه 8 هفته ای در دوره های جودو یا برنامه ورزش های رزمی مشابه شرکت کردند. بسیاری از کسانی که ادامه ندادند به دلیل عدم برنامه ریزی یا مشکلات حمل و نقل به جای عدم علاقه ، از انجام این کار خودداری کردند. گارسیا فکر می کرد جودو مناسب باشد زیرا رویکرد این ورزش برای مقابله با برخی از چالش هایی که این کودکان با آن روبرو هستند از جمله نقص های ارتباطی ، اضطراب زیاد ، مشکلات در تعاملات اجتماعی و ترجیح فعالیت های سازنده و تکراری است. جودو تعامل اجتماعی را ترویج می کند ، بر ذهن آگاهی تأکید می کند ، و بر تعادل ، قدرت و هماهنگی تمرکز می کند ، در حالی که بین ورزش کم ، متوسط ​​و پر فشار تمرکز دارد.

 

وی در پایان گفت: در واقع ، مطالعه ما در زمینه تاثیر استفاده از هنر های رزمی مانند جودو در کاردرمانی کودکان نشان می دهد كه جودو نه تنها مهارت های اجتماعی را ارتقا می بخشد ، بلكه از طرف این جمعیت به خوبی پذیرفته شده است و یك برنامه عالی برای كاهش رفتارهای بی تحرك و افزایش اعتماد به نفس است. همچنین افزود : کودکان مبتلا به اوتیسم روش یادگیری متفاوتی را در مقایسه با کودکان معمولی دارند ولی میتوانند کارهای معمولی را همانند هم سن های خود انجام دهند.

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.