کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • بهبود شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان استثنایی
بهبود شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان استثنایی

بهبود شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان استثنایی

نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درمورد شبکه آموزشی شاد برای دانش آموزان استثنایی در روز های کرونا برگزار شد.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور جناب آقای سید جواد حسینی با اشاره به این موضوع که با توجه به شرایط پیش آمده آموزش و پرورش کشور در حال تحول در زمینه آموزش ها از طریق رسانه ی ملی و فضای مجازی است ، گفت : شبکه "مجازی آموزش شاد" میتواند بستری امن و دقیق برای دانش آموزان با شرایط ویژه باشد.

حسینی ادامه داد : در کنار آموزش های مجازی در بستر اینترنت باید آن دسته از دانش آموزان استثنایی که به هر دلیلی نمیتوانند از این آموزش ها بهره مند شوند شناسایی شده و راه حل های جایگزین برای آنها پیش بینی شود و راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای گسترش آموزش های مجازی برای این دانش آموزان راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

وی افزود : برنامه های در دست اجرا باید مورد ارزیابی قرار گیرند و همچنین توزیع به موقع کتاب های درسی دانش آموزان با نیازهای ویژه باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

هداوند (معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان) در این نشست ضمن اشاره به ویژگی های شبکه آموزشی شاد از تهیه یک دستورالعمل برای نحوه ارائه آموزش های مجازی مختص دانش آموزان استثنایی خبر داد.

این نشست که با حضور رییس آموزش و پرورش استثنایی و معاون وزیر در فروردین ماه برگزار شد و وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که آموزش و پرورش تعطیل شدنی نیست و کرونا نباید باعث ایجاد وقفه در کارهای معمول شود.

معاون وزیر با اشاره به عدالت آموزشی در این زمینه افزود : سازمان آموزش و پرورش استثنایی باید در سال جاری برای موقعیت های اضطراری مانند ویروس کرونا و بلایای طبیعی برنامه ریزی کند تا نتواند برنامه های سازمان را تحت الشعاع قرار دهد.

پیگیری راه اندازی مرکز جامع تشخیص و توانبخشی برای افراد دارای شرایط خاص نیز از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.