کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • ارتباط تاثیر صفحات تلویزیون و تبلت و اوتیسم در دوره ویروس کرونا
ارتباط تاثیر صفحات تلویزیون و تبلت و اوتیسم در دوره ویروس کرونا

ارتباط تاثیر صفحات تلویزیون و تبلت و اوتیسم در دوره ویروس کرونا

مزایای کاردرمانی در تعامل والدین و نوزادان را در رشد فرزندان مبتلا به اوتیسم

نشستن کودک در مقابل تبلت یا تلویزیون و همچنین زمان بازی کمتر والدین با کودک ، با بروز علائم بیشتر طیف اوتیسم (ASD) در آینده برای کودک همراه است. طبق یافته های کاردرمانی ، از اولین مطالعه آینده نگر در مورد این موضوع ، امروز در یک تحقیق از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه درکسل و دانشکده بهداشت عمومی Dornsife منتشر شده است.

کاردمانگران کودکان و محققان پیشنهاد می كنند كه این یافته ها در طول همه گیری های ویروس کرونا با بسیاری از كودكان در خانه و در حین تماشای كودكان خود میزان تماشای تلویزیون یا تبلت را در کودکان خود کنترل کنید.

کارن اف.هفلر ، نویسنده اصلی ، دکتر و محقق کالج در این باره میگوید : این تجربه های مطالعاتی مورد استفاده در کاردرمانی کودکان اوتیسم است که مزایای تعامل والدین و نوزادان را در رشد فرزندان بعدی و همچنین ارتباط مشاهده بیشتر صفحه با تأخیر در رشد و نمو نشان می دهد.

در طی ملاقات های کاردرمانی کودکان 12 و 18 ماهه ، از مراقبانشان خواسته می شود که کودک شما چند بار در معرض صفحه نمایش یا کتاب قرار بگیرد و چند بار با فرزند خود بازی کند. پس از این گروهی از مطالعه ملی کاردرمانی اوتیسم ، بررسی کردند که چگونه تماشای تلویزیون یا فیلم ، و همچنین زمان بازی اجتماعی و خواندن با هم ، با ریسک مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم و علائم مشابه ASD در دو سالگی همراه بودند که توسط اندازه گیری اصلاح شد.

چک لیست کاردرمانی کودکان مبتلا به اوتیسم در کودکان نوپا

در حالی که کودکان نو پا به طور کلی علاقه مند به تعامل با دیگران هستند ، افراد مبتلا به علائم مانند ASD کمتر احتمال دارد که این رفتارهای اجتماعی را از خود نشان دهند.

با کنترل جنسیت ، نژاد ، سن مادر و زودرسی ، تیم تحقیق و کاردرمانی کودکان متوجه شد که صفحه نمایش در سن 12 ماهگی با چهار درصد علائم مشابه اوتیسم همراه است و زمان بازی روزانه با والدین در مقایسه با کمتر از زمان بازی روزانه با نه درصد علائم مشابه اوتیسم همراه بود. این یافته ها به توصیه های آکادمی کودکان اطفال آمریکا و مداخلات درمانی اوتیسم که باعث کاهش زمان قرار گرفتن مقابل صفحه نمایش در کودکان زیر 18 ماه می شود ، مگر اینکه از آن برای گپ ویدیویی استفاده شود ، برمی گرداند.

 

طبق گفته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، از هر 54 کودک یک کودک مبتلا به اوتیسم است که چهار برابر بیشتر از دختران در پسران شیوع دارد. مطالعات قبلی گزارش داده اند که حدود 50 تا 80 درصد از خطر کلی اوتیسم ژنتیکی است ، اما با این حال مشارکت کنندگان غیر ژنتیکی درک کم دارند.

دیوید اس. بنت ، نویسنده ارشد، دکتر، استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی میگوید : کاردرمانی کودکان اوتیستیک به کمک یافته های این پژوهش ، درک ما از اهمیت زمان بازی بین والدین و فرزندان را نسبت به زمان صفحه نمایش تقویت می کند. یک فرصت عالی برای کمپین های بهداشت عمومی و مراکز کاردرمانی کودکان وجود دارد که به والدین آموزش دهند و توانمند شوند تا احتمالاً خطر ابتلا به فرزند خود را از علائم اوتیسم به حداقل برسانند، که این ممکن است شامل افزایش تعامل اجتماعی و محدود کردن صفحه نمایش در سنین پایین باشد.

در این مقاله شواهد دیگری در رابطه با زودرسی ، نژاد اقلیت یا قومیت ، و همچنین درآمد کمتری با خطر بیشتر علائم اوتیسم ارائه شده است.



لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.