کلینیک کاردرمانی آریان

گفتاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • زمان قرار گرفتن در مقابل تبلت مهارت زبان کودکان را مختل می کند
زمان قرار گرفتن در مقابل تبلت مهارت زبان کودکان را مختل می کند

زمان قرار گرفتن در مقابل تبلت مهارت زبان کودکان را مختل می کند

یک مطالعه جدید در زمینه گفتاردرمانی به زمان سپری شده کودکانی که در مقابل صفحه نمایش قرار میگیرند و پیشرفت مهارت های زبانی آنها می پردازد. طبق اطلاعات محققان ، چندین مطالعه انجام شده است که رابطه منفی بین این دو نشان داده است و این مطالعه جمع آوری داده هایی است که از گفتاردرمانی کودکان وجود دارد.

این تحقیق با عنوان " ارتباط بین استفاده از صفحه نمایش و مهارت های زبان کودک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز " در جدیدترین شماره ژورنال JAMA Pediatrics منتشر شده است.


مطالعه درباره چیست؟

تیم محققان دانشگاه کلگری ، پژوهشکده بیمارستان کودکان آلبرتا و پژوهشکده بیمارستان کودکان سیاتل ، دانشگاه واشنگتن ، برای بررسی مطالعاتی که در رابطه با استفاده از صفحه نمایش در میان کودکان و پیشرفت زبان آنها انجام شده ، همکاری کردند.

طبق اطلاعاتی که از والدین در زمان گفتاردرمانی کودکان بدست آمده است طی یک دهه گذشته ، تعداد بیشتری از کودکان به رسانه های دیجیتال دسترسی دارند و میزان مصرف آنها نیز در حال افزایش است. بسیاری از مطالعات گزارش می کنند که زمان قرار گرفتن مقابل صفحه نمایش معمولاً از نظر کمیت و کیفیت اندازه گیری می شود.

 

چه چیزی مورد مطالعه قرار گرفته است؟

این مطالعه سه مؤلفه گفتاردرمانی در قرار گرفتن کودکان مقابل صفحه نمایش را بررسی میکند :

مقدار استفاده یا زمان قرار گرفتن مقابل تبلت و تلویزیون

کیفیت استفاده یا جنبه آموزشی و مشاهده همزمان

تاثیر سن کودک در زمان قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش
 


مقدار زمان قرار گرفتن در مقابل صفحه نمایش تبلت یا تلویزیون در کودکان

مقدار استفاده از تبلت ، رایانه یا تلویزیون شامل ساعت ها در روز یا هفته است. این مقدار از زمان صرف شده قبل از نگاه کردن به این صفحات می تواند یک رفتار بی تحرک یا تماشای غیرفعال باشد. آنها توضیح می دهند که این امر فرصت های مهم یادگیری که برای رشد و پیشرفت کودکان مورد نیاز هستند را مختل می کند. یکی از این موارد برای درمان شامل گفتاردرمانی برای توسعه زبان کودک است.

وقتی کودک در معرض صفحات قرار می گیرد ، در معرض تبادل لفظی و استفاده از زبان خود نیست که می تواند به ارتقاء مهارت های زبانی و توسعه ارتباطات کمک کند.

 

کیفیت زمان استفاده از تبلت یا تلویزیون در کودکان

کیفیت زمان صرف شده قبل از استفاده از تلویزیون یا تبلت شامل تماشای همزمان و یا مشاهده زمینه و کیفیت محتوا مانند مشاهده محتوای آموزشی است. برخی از مشاهده محتواها از جمله محتوای آموزشی می تواند به پیشرفت مهارت های زبانی در گفتاردرمانی کودکان کمک کند.




لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.