کلینیک کاردرمانی آریان

گفتاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • گفتاردرمانی کودکان مبتلا به آفازی یا زبان پریشی
گفتاردرمانی کودکان مبتلا به آفازی یا زبان پریشی

گفتاردرمانی کودکان مبتلا به آفازی یا زبان پریشی

در برخی موارد خفیف از آفازی یا زبان پریشی ، افراد ممکن است توانایی زبان خود را بدون نیاز به درمان بهبود یابند. با این حال ، در بیشتر موارد ، افراد نیاز به گفتاردرمانی و زبان درمانی دارند. این نوع درمان که در اسرع وقت آغاز میشود ، پس از تشخیص بیماری توسط گفتاردرمانگر مؤثر است.

 

هدف های گفتاردرمانی برای درمان زبان پریشی کودکان

  • مهارتهای ارتباطی کودک را تا حد امکان بهبود میبخشد
  • به کودک کمک میشود تا روشهای جایگزین ارتباطات یا راههای مکمل ارتباطات را تقویت کند

 

اگر گفتاردرمانی کودکان زودهنگام شروع شود ، گفتار و گفتاردرمانی می توانند در طی شش ماه به بهبودی منجر شوند. با این حال ، همچنین ممکن است بیماران سالها بعد این بیماری را بهبود ببخشند. جلسات گفتاردرمانی کودکان و زبان درمانی ممکن است به عنوان یک دوره فشرده جلسات طولانی یا همان جلسات کوتاه و مکرر در یک دوره طولانی تر انجام شود.

 

قبل از شروع گفتاردرمانی ، زبان ، گفتار و مهارت های زبانی کودکان ارزیابی می شود تا زمینه های زبانی که کودک با آن بیشترین مشکل را دارد مشخص شود. گفتاردرمانگر ابتدا مهارتهای ارتباطی کودک را با صحبت با آنها و اعضای خانواده آنها ارزیابی می کند و ثانیا با یک ارزیابی رسمی سعی می کند مناطقی را که باید در جلسات گفتاردرمانی هدفگذاری شود ، مشخص کند. سایر مشکلات بهداشتی دیگری که می توانند ارتباطاتی مانند شنوایی یا اختلال بینایی را مختل کنند نیز در نظر گرفته شده است.

 

برای کودکانی که در درک کلمات مشکل دارند ، گفتاردرمانی شامل تمریناتی از قبیل تطبیق کلمات به تصاویر یا طبقه بندی کلمات با توجه به معنی آنها است. افرادی که در بیان خود مشکل دارند ممکن است نامگذاری عکس را انجام دهند ، کلماتی را انتخاب کنند که قافیه یا تکرار کلماتی که گفتاردرمانگر تلفظ می کند.

 

جلسات گفتاردرمانی کودکان ممکن است مستلزم استفاده از رایانه باشد یا ممکن است در جلسات گروهی در کنار اعضای خانواده یا افراد دیگر با این بیماری انجام شود. به عنوان مثال ، در گروه گفتاردرمانی ، بیماران ممکن است روی مهارت مکالمه یا تمرین مکالمه تلفنی کار کنند.

 

تکنیکی به نام تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال که شامل استفاده از جریان های الکتریکی برای تحریک مغز است نیز مورد مطالعه قرار می گیرد. درمان ممکن است شامل مدیریت هرگونه افسردگی یا اضطرابی باشد که کودک ممکن است در نتیجه شرایط خود تجربه کند.

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.