کلینیک کاردرمانی آریان

گفتاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • توصیه های گفتاردرمانی درباره تاثیر قرار گرفتن کودکان در مقابل تبلت و تلویزیون
توصیه های گفتاردرمانی درباره تاثیر قرار گرفتن کودکان در مقابل تبلت و تلویزیون

توصیه های گفتاردرمانی درباره تاثیر قرار گرفتن کودکان در مقابل تبلت و تلویزیون

متخصصان گفتاردرمانی کودکان برای قرار گرفتن مقابل صفحه نمایش چه توصیه می کنند؟

در توصیه های آکادمی کودکان اطفال آمریکا آمده است که قبل از سن 18 ماهگی ، هیچگونه قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش وجود ندارد و کودکان بین 2 تا 5 سال نباید بیش از 1 ساعت برنامه تلویزیونی در روز مشاهده کنند.

متخصصین گفتاردرمانی کودکان همچنین پیشنهاد می كنند كه همكاری این كودكان برای این منظور توصیه شود. كودكان بالای شش سال باید از نظر كیفیت و زمان قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش تبلت یا تلویزیون كم باشند.

 

در این مطالعه چه چیزی بررسی شده است؟

این مطالعه به مطالعات دیگری در زمینه گفتاردرمانی پرداخته است که ارتباط کمیت و کیفیت قرار گرفتن در معرض صفحه و پیشرفت مهارتهای زبانی در کودکان را ارزیابی کرده است. برای این مطالعه ، آنها بین سالهای 1960 و مارس 2019 42 مطالعه مناسب را یافتند. در کلیه مطالعات ، کودکان شامل کمتر از 12 سال بودند.

 

در مطالعه گفتاردرمانی کودکان : ارزیابی زبان کلامی ، زبان گیرنده یا بیانگر مورد بررسی قرار گرفت. برای هر یک از مطالعات آنها به سن ، جنس ، سال انتشار دانش آموزان ، میزان یا کیفیت اقدامات مطالعه و طرح مطالعه شرکت کنندگان پرداخته اند.

 

در این مطالعه چه چیزی پیدا شد؟

در مجموع 18905 شرکت کننده در 42 مطالعه شرکت کردند. میانگین سنی که در آن استفاده از صفحه نمایش تبلت یا تلویزیون اندازه گیری شد و 35.7 ماه و میانگین سنی که در آن مهارت های زبانی سنجیده می شد 44.4 ماه بود.

کودکانی که ساعات طولانی تر صفحه نمایش را تجربه کرده بودند ، مهارت های زبان کمتری داشتند. در بین شرکت کنندگان 50.2 درصد فرزندان پسر بودند.

کودکانی که در مقابل تلویزیون و تبلت سابقه طولانی تری در تماشای آن هستند ، مهارت های زبانی ضعیف تری نیز داشتند. کیفیت بهتر استفاده از صفحه نمایش ، از جمله تماشای برنامه های آموزشی و تماشای همزمان ، با مهارت های متقاعد کننده تر زبان همراه بود. در این مطالعه ، اگر بچه ها بعداً شروع به تماشای صفحه نمایش می کردند ، مهارت های متقاعد کننده تر زبان داشتند.

 

نتیجه گیری و پیامدهای گفتاردرمانی کودکان در زمان مشاهده تلویزیون یا تبلت

محققان در توصیه ها نوشتند: یافته های این فراتحلیل از توصیه های اطفال برای محدود کردن مدت زمان قرار گرفتن در معرض صفحه های نمایش مانند صفحه نمایش تبلت یا تلویزیون ، انتخاب برنامه با کیفیت بالا و مشاهده همزمان در صورت امکان پشتیبانی می کند.

محققان در گفتاردرمانی کودکان افزودند: میزان بیشتری از استفاده از صفحه نمایش (یعنی ساعت در روز / هفته) با زبان کودک منفی بود ، در حالی که کیفیت بهتر استفاده از صفحه نمایش (یعنی برنامه های آموزشی و مشاهده همزمان با مراقبان) با مهارت های زبان کودک ارتباط مثبت داشت. این تیم توصیه می کند که علیرغم مزایای ارائه شده توسط مشاهده مطالب آموزشی و مشاهده همزمان ، آنها باید در حد اعتدال باشند.


لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.