کلینیک کاردرمانی آریان

اخبار کاردرمانی

  • صفحه اصلی
  • راهکار های کاردرمانی کودکان در اختلالات نوشتارپریشی یا دیسگرافیا
راهکار های کاردرمانی کودکان در اختلالات نوشتارپریشی یا دیسگرافیا

راهکار های کاردرمانی کودکان در اختلالات نوشتارپریشی یا دیسگرافیا

اگر فرزند شما دچار دیسگرافیا یا نوشتارپریشی است ، یا اگر فکر می کنید فرزند شما ممکن است دچار دیسگرافیا شود این متن را دنبال کنید.

روش های کاردرمانی و آموزش وجود دارد که می تواند مشکلات فرزند شما در نوشتن را برطرف کند. و کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید در خانه برای بهبود مهارتهای نوشتاری و ترغیب فرزندتان به نوشتن انجام دهید.

در این متن سعی شده است تا  موارد کاردرمانی کودکان در استراتژی ها و پشتیبانی هایی که می تواند به کودکان مبتلا به دیس گرافیا کمک کند ، بیاموزید.

 

آموزش و پشتیبانی های کاردرمانی از کودکان مبتلا به نوشتارپریشی

نوشتن یک فرآیند پیچیده است که شامل مهارت های بسیاری است. هیچ روش و برنامه خاصی برای تدریس وجود ندارد. این بدان معنا نیست که معلمان نمی توانند به کودکان برای نوشتن مسائل کمک کنند.

تکنیک های آموزش ویژه ای در کاردرمانی کودکان برای کمک به بچه های مبتلا به دیس گرافیا وجود دارد. کاردرمانگران استراتژی های مورد استفاده خود را بر اساس چالش های خاص دانش آموزان انتخاب می کنند.

چالش های نوشتن اغلب مربوط به موضوعات خواندن است که در بسیاری از کودکان مبتلا به دیسگرافیا نیز یافت میشود. آنها ممکن است نیاز به کار بر روی مهارتهای اساسی خواندن داشته باشند ، برای این که بتوانند خوب بنویسند.

رمزگشایی از اهمیت ویژه ای برای املای کودکان برخوردار است. بنابراین ، برای کمک به این مهارت ، کاردرمانگران روی این موارد تمرکز می کنند:

  • روابط حروف الفبا و صدا
  • الگوهای هجا
  • روابط بین معانی و گروه بندی حروف الفبا

 

کودکان مبتلا به نارساخوانی به طور طبیعی قوانین نوشتن را انتخاب نمی کنند. کاردرمانی کودکان برای کمک به یادگیری این قوانین از دستورالعمل صریح استفاده می کند. معلمان ممکن است به بچه ها بیاموزند که برای مثال افعال و اسم ها را در یک جمله قرار دهند و چگونه و کجا از نگارشی استفاده کنند.

 

آنها همچنین ممکن است بی درنگ یا نشانه ای را به دانش آموزان یاد دهند تا به آنها کمک کند قسمت های منحصر به فرد یک نوع نوشتار خاص را مانند یک داستان به یاد بیاورند. و معلمان ممکن است یک برنامه شامل تصاویر را به دانش آموزان بدهند تا به آنها کمک کند تا بتوانند یک مقاله را تهیه کنند.

مهارت های گسترده شامل دست خط ، صفحه کلید و املایی جزء مواردی هستند که کودکان مبتلا به دیسگرافیا اغلب با آن دست و پنجه نرم می

همچنین در کاردرمانی کودکان ممکن است از تکنیک های چند حسی برای کمک به بچه ها در پیشرفت در این زمینه استفاده کنند. فن آوری کمکی برای نوشتن همچنین می تواند به کودکان کمک کند مهارت ها را ایجاد کنند و بر روی نقاط ضعف کار کنند.

همچنین تعدادی از برنامه های کلاس درس برای کاردرمانی کودکان مبتلا به dysgraphia وجود دارد. این موارد شامل زمان طولانی ، برنامه های ساخته شده برای یادداشت برداری ، و امکان پاسخ دادن به سؤالات آزمون بصورت شفاهی به جای کتبی است.
 

 

 

 

لینک منبع

نظرات :

ارسال نظر

فیلدهای ستاره دار را حتما پرنمائید *

ارسال نظر

کلینیک کاردرمانی آریان

کلینیک کاردرمانی آریان

اپراتور

سلام دوست عزیز 😃

اگر نیاز به مشاوره دارید به صورت آنلاین تماس بگیرید.